تاریخ : 1398,دوشنبه 02 ارديبهشت18:13
کد خبر : 309330 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

ابتکار در جشنواره «علم و زن»:

انتظار می‌رود به زنان در مناصب آموزش عالی کشور نیز مسئولیت داده شود

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: انتظار داریم که در وزارت علوم و آموزش عالی کشور حضور زنان اندیشمند و مدیر را بیشتر از پیش ببینیم؛ چرا که این امر خیرات و برکات بیشتری برای کشور خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور صبح امروز در دومین جشنواره «زن و علم» در دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این جشنواره به نام مریم میرزاخانی برگزار شده است، گفت: شخصیت جهانی مریم میرزاخانی و نقشی که با جایزه فیلدز با تحول نگرشی در علوم ریاضی داشت، تراز جهانی دارد و جنسیتی هم نیست. این شخصیت را از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم، یک شخصیت جهانی محسوب می‌شود. در واقع شخصیت مریم میرزخانی استعداد‌های فوق‌العاده دختران و پسران ما را به نمایش می‌گذارد و ما باید ببینیم که چه قدر در مقابل این استعداد‌ها مسئول هستیم.

ابتکار در ادامه گفت: ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب چهل شاخص تحول زنان را بر مبنای آمار استخراج کردیم تحولات چشمگیر بوده و پیشرفت‌های زیادی داشته اند و در بین همه این پیشرفت‌ها قله آن‌ها در علم و آموزش عالی است. دختران ما توانستند در آموزش عالی تا ۶۰ درصد ورودی‌های کنکور را تشکیل بدهند و آماری حدود ۲۷ درصد از اعضای هیئت علمی کشور را زنان تشکیل می‌دهند این‌ها همه نشانه پیشرفت و زمینه‌های خوبی است که فراهم شده و زنان و دختران ایرانی همت کردند، با وجود تمام مشکلات پیشرفت‌های بسیاری را در عرصه‌های علمی داشته اند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار داشت: ما در مجموعه آموزش عالی تحولات خوبی داشتیم؛ اما هنوز انتظار داریم تا در مدیریت آموزش عالی حضور خانم‌ها را ببینیم؛ همان طور که در دستگاه‌های دولتی نیز این نگاه ایجاد شده، انتظار داریم که در وزارت علوم و آموزش عالی کشور حضور زنان اندیشمند و مدیر را بیشتر از پیش ببینیم که قطعا این امر خیرات و برکات بیشتری را برای کشور ما خواهد داشت و افق روشنی را برای دختران و پسران ایرانی ترسیم خواهد کرد.