تاریخ : 1398,سه شنبه 03 ارديبهشت00:17
کد خبر : 309364 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در جلسه‌ای با حضور شهردار بیرجند؛

دانشجویان بیرجندی مطالبات خود را از مدیریت شهری مطرح کردند

نشست مشترک اعضای بسیج دانشجویی خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند تشکیل شد و دانشجویان مطالبات خود را از مدیریت شهری مطرح کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در نشست مشترک بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با شهردار بیرجند با اشاره به افق مدیریت شهری بیرجند گفت: معرفی بیرجند به عنوان تمیزترین شهر ایران از طرف مسئولان کشوری و شهر علم و ایمان در فرمایشات رهبر انقلاب، قابل احترام است و شهرداری باید برای معرفی این عناوین تلاش کند.

صلاحی گفت: شهرداری و دستگاه‌های وابسته در امور تصدی گری کرده و کار را به مردم نسپرده است که همین موضوع باعث شده هرکس نقش خود در جامعه را نداند و برای انجام هر کار منتظر دستگاه‌های اجرایی می‌ماند.

مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: باید از شخصیت‌های شاخص و برجسته استان نظیر آیت الله تهامی و آیت الله هادوی برای تعریف نقش‌های اجتماعی و مشارکت مردم در امور شهر استفاده شود.

شهردار بیرجند نیز در ادامه این جلسه و در پاسخ به درخواست‌ها و صحبت‌های دانشجویان ناحیه بسیج گفت: مسئولین کشور بار‌ها شهر بیرجند را در بین ۱۴۰۰ شهر کشور به عنوان تمیزترین شهر معرفی کرده اند که این مساله از فرهنگ، اعتقادات دینی، همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری نشات می‌گیرد.

محمدعلی جاوید اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچگونه کمک دولتی به شهرداری‌ها نمی‌شود، این نهاد‌های شهری باید درآمدها، حقوق کارکنان، پروژه‌ها و فعالیت‌های روزمره خود را بدون وابستگی انجام دهند که خود کار بزرگی است.

وی هزینه بلیت اتوبوس‌ها را مرتبط با بالا رفتن هزینه استهلاک و حامل‌های انرژی دانست و ادامه داد: در ارتباط با ورودی‌های شهر که مطالبه عمومی شهروندان است سال گذشته زیباسازی بلوار عبادی انجام و تعریض دو طرف خیابان صورت گرفت لیکن علیرغم اینکه بحث میدان خارج از محدوده می‌باشد بی تفاوت نبوده و با راه و شهرسازی همکاری داریم.

جاوید از اجرای میدان ایثار و شهادت (عروج) و برنامه ریزی برای اجرای میدان شهدا خبر داد و اضافه کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی و برخورد با متکدیان، شهرداری دستگاه متولی این کار نیست و تنها در خصوص جمع آوری و تحویل به دستگاه‌های مربوطه همکاری می‌کند و علیرغم اینکه شهرداری‌های بزرگ اقدامات بیشتری در بحث نگهداری از متکدیان انجام می‌دهند، اما متاسفانه شهرداری بیرجند از امکانات و شرایط مالی خوبی برای این امر برخوردار نبوده و لازم است دستگاه‌های متولی برای حل این مشکل همکاری نمایند.

وی در خصوص دغدغه نماینده ولی فقیه در استان در زمینه برج سازی اذعان کرد: در بحث طرح جامع شهرسازی، تنها تصمیم گیرنده شهرداری نبوده و و اکثراً اقدام به برج سازی کرده اند، ولی در خصوص ساخت و ساز در محله‌های جدید، شهرداری می‌تواند پیشنهاد تجدیدنظر در طرح جامع را داشته باشد.

جاوید از تقسیم بیرجند به ۵۲ محله خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند برای برقراری مساوات و اینکه هیچ محله‌ای در سطح شهر مغفول نماند در این زمینه با شهرداری همکاری داشته و مشارکت کنند.

در بخش دیگری از این جلسه، شایان، ولی پور مطلق، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی و تعدادی از دانشجویان بسیجی این استان نظرات و انتقادات خود را درخصوص بهبود عملکرد مدیریت شهری بیان کردند.