تاریخ : 1398,چهارشنبه 04 ارديبهشت12:43
کد خبر : 309580 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

هند کاهش عرضه نفت ایران را از دیگر کشورها تامین می‌کند

وزیر نفت و گاز هند اعلام کرد: برنامه‌ای داریم که با کاهش عرضه نفت ایران، نفت خام مورد نیاز پالایشگاه‌های هند را از دیگر تولیدکنندگان عمده تامین کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت و گاز هند اعلام کرد: هند نفت مورد نیاز خود را از دیگر کشورهای عمده تولیدکننده نفت برای جبران کاهش عرضه نفت ایران خریداری خواهد کرد.

پرادهان طی توئیتی اعلام کرد: این کشور طرح و نقشه‌ای را برای عرضه کافی نفت به پالایشگاه‌های این کشور دارد.

وی اضافه کرد: پالایشگاه‌های هندی هم به طور کامل آماده‌اند تا میزان تقاضای این کشور به بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی را فراهم کند.

رویترز هفته گذشته گزارش داد که پالایشگاه‌های هندی برنامه خرید از کشورهای عضو اوپک، مکزیک و ایالات متحده آمریکا برای جبران کاهش عرضه نفت ایران، افزایش می‌دهند.

پالایشگاه‌های هند از نوامبر، یعنی زمانی که تحریم‌های آمریکا اجرا شده، خرید نفت از ایران را به نصف رساندند. در همان زمان، آمریکا به ۸ کشور معافیت ۶ ماهه تحریم برای خرید نفت از ایران را داد که ازجمله آنان هند بود.

ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: عربستان و دیگر کشورهای اوپک هرگونه کاهش عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی را تامین خواهد کرد.

عربستان هم روز دوشنبه اعلام کرد: با دیگر شرکای تولیدکننده نفت مذاکره می‌کنیم تا در توازن عرضه و تقاضای بازار نفت خللی ایجاد نشود.

روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا معافیت‌های تحریمی که برای ۸ کشور داده بود و دوم می به پایان می‌رسد، دیگر تمدید نخواهد کرد.