تاریخ : 1398,چهارشنبه 04 ارديبهشت16:24
کد خبر : 309626 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برترین‌های جشنواره نشریات شریف معرفی شدند

آثار و نشریات برتر اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اعلام هیئت داوران، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با همت معاونت فرهنگی و کمیته ناظر بر نشریات این دانشگاه برگزار شد.

بر اساس اعلام هیئت داوران، در بخش طرح جلد نشریات میدان انقلاب شماره 55، روزنامه شریف شماره 775 و نشریه داد شماره 12 رتبه اول تا سوم را کسب کردند، در بخش گرافیک و صفحه آرایی نیز رتبه های اول تا سوم به نشریات داد شماره 17، میدان انقلاب شماره 59 و میدان انقلاب شماره 52 اختصاص یافت.

همچنین رتبه های برتر بخش اثر برتر اولین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به آثاری از محمدصالح سلطانی، محمدرضا نفیسی و محمدمهدی حداد که با عناوین «تقابل»، «اقتصاد پهلوی» و «مومن همه را به کیش خود وادارد» منتشر شده بود، رسید.

محمدصالح سلطانی، محمدرضا نفیسی و محمدمحسن رضازاده نیز به ترتیب نویسندگان برتر این جشنواره از نگاه هیئت داوران بودند. در بخش نشریه برتر غیرعلمی نشریات داد، خبرنامه و میدان انقلاب حائز عناوین برتر شدند و در بخش نشریه برتر علمی نیز نشریات رایانش، نامه مکانیک و خمش انتخاب شدند.

ابراهیم آزادگان عضو هیات علمی دانشگاه شریف در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: فعالیت های فرهنگی در دانشگاه به نسبت سال های قبل پیشرفت چشمگیری داشته و این موضوع ظرفیت های بهتر در این بخش را نشان می دهد.

عضو سابق کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه گفت افزود: آنچه در نشریات و مجلات دانشجویی کمتر دیده می شود تفکری است که برای نوشتن متون به کار گرفته شده است، برای نوشتن یک متن تاثیرگذار ضروری است بارها و بارها متون خوانده شده و نقد شود و نباید برای انتشار آن عجله کرد.

آزادگان با بیان این که نگاه تلگرامی به نشریات دانشجویی یکی از ضعف های بزرگ این بخش است، اظهار کرد: به سرعت جواب دادن به مخاطب و بلافاصله منتشر کردن مطالب، درست نیست و این نقص نشریات است که باید فعالان حوزه نشریات دانشجویی به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به ضعف نگارشی نشریات دانشجویی تأکید کرد: همه مجلات دانشگاهی باید به ویراستاری ادبی متناسب با نوع فعالیت خود توجه کنند تا تاثیر بیشتری برای مخاطب داشته باشند.