تاریخ : 1398,چهارشنبه 04 ارديبهشت18:09
کد خبر : 309634 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معوقه ۴۰ درصدی بودجه پژوهشی سال ۹۷ وزارت علوم

معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر این که بودجه پژوهشی ستاد این وزارت خانه برای سال ۹۷ تنها ۶۰ تخصیص یافته است، گفت: امیدواریم تخصیص این بودجه برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به ۹۰ درصد برسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مسعود برومند با بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم در سال ۹۷ پرداخت و اظهار کرد: به اعتقاد من پژوهش مظلوم‌ترین بخش دانشگاه‌ها است چرا که بسیاری از مطالب و موضوعات در دانشگاه‌ها بلافاصله بعد از مطرح شدن بر روی میز مسئول و رئیس دانشگاه قرار می‌گیرد تا در آن خصوص سیاستی را اتخاذ کرده و اگر مشکلی هست آن را رفع کنند، اما حوزه پژوهش این‌طور نیست و می‌توان بخش پژوهش را مظلوم ترین بخش دانشگاهی در ایران یاد کرد.

وی ادامه داد: البته این را هم باید عنوان کرد که در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به دلیل اتفاقاتی که در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری افتاد تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار صورت نگرفت اما تمهیداتی که سازمان برنامه و بودجه اندیشیده است قرار است معوقه بودجه ۹۸ به زودی به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی پرداخت شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: میزان بودجه معوق سال ۹۷ بخش پژوهش دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری متفاوت است مثلاً در ستاد وزارت علوم این تخصیص در حوزه پژوهش و فناوری به ۶۰ درصد می‌رسد اما در دانشگاه‌ها این عدد بالاتر است و باید حداقل تخصیص بودجه پژوهشی مراکز به ۹۰ درصد برسد.

دکتر برومند خاطر نشان کرد: نسبت به پرداخت معوقه بودجه ۹۷ پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی خوش بین هستم چرا که معتقد هستیم همواره باید امید داشته باشیم و با امیدواری برنامه‌ها را اجرا کنیم و باید اعتقاد داشته باشیم همه مسؤولان زحمت خود را می‌کشند اما باید هماهنگی‌های لازم بین مسئولان وجود داشته باشد.