تاریخ : 1398,دوشنبه 09 ارديبهشت17:34
کد خبر : 310238 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

باید به صلاحیت اساتید دانشگاه در شاگرد پروری توجه کرد

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها یکی از محورهای آموزش عالی را شاگرد پروری عنوان کرد و گفت: باید به این موضوع و صلاحیت اساتید برای شاگرد پروری توجه شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت الاسلام مصطفی رستمی امروز در چهارمین همایش ملی آموزش عالی در دانشگاه صنعتی شری ف با طرح سوالی افزود: چه فرایندی باعث شده که دانشگاه‌های ما از مدل آموزش محور عبور کرده و به پژوهش محور وارد شوند.

وی ادامه داد: آیا اینکه دانشگاه‌های نسل یک دنیا وارد دانشگاه‌های نسل دیگر شده‌اند توجیه درستی برای ورود به دانشگاه‌های نسل دیگر است؟ اگر این‌گونه باشد که منطقی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین دانشگاه‌ها برای ورود به نسل‌های بعدی باید دلیل منطقی و درستی را داشته باشند و صرفاً به این دلیل که دانشگاه‌های معتبر و برتر دنیا به نسل سوم یا چهارم حرکت کرده‌اند، چنین اقدامی را انجام ندهند. در واقع باید سوال کرد که حرکت به نسل چهارم و در آینده نسل پنجم در پاسخ به چه نیازهایی صورت گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر موضوع شاگرد پروری در آموزش عالی کشور اظهار داشت: باید به نسبت استاد و شاگرد توجه شود؛ صلاحیت‌هایی که استاد باید داشته باشد تا شاگردانی همچون خود را تربیت کند، باید مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید دید که در فرآیند تربیت استاد دانشگاه کجا به او مهارت شاگردپروری را آموزش داده‌ایم؛ البته این موضوع نقص استادان ما نیست.

رستمی ادامه داد: نقشی که دانشجوها و اساتید ما در امدادرسانی به مناطق سیل زده داشته‌اند قابل تحسین بود؛ از این رو باید چنین مسائلی در دانشگاهیان ما به ویژه دانشجویان تقویت شده و استادان ما برای تربیت و پرورش شاگردانی لایق و کاردان بیش از پیش آموزش ببینند.