تاریخ : 1398,دوشنبه 23 ارديبهشت15:23
کد خبر : 311875 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آمار نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۸، بیش از ۸۵ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره آمار نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۸ بیان کرد: با در نظر گرفتن زمان تمدید شده، مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته این دوره از آزمون روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه پایان پذیرفت و براساس آمار نهایی تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۷ داوطلب برای این آزمون ثبت نام کردند.

توکلی با بیان اینکه ظرفیت نهایی پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸ تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۸۴ نفر است،  افزود: پذیرش دانشجو در ۶۶ کد رشته‌های امتحانی کاردانی به کارشناسی صورت می‌گیرد که پذیرش در ۵۰ کد رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) و پذیرش در ۱۶ کد رشته بر اساس آزمون است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ (برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آن‌ها با آزمون است) در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.