تاریخ : 1398,دوشنبه 23 ارديبهشت15:27
کد خبر : 311876 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

جزئیات پذیرش اعلام شد؛

اساتید پزشکی در رشته «علوم حدیث و اخلاق پزشکی» دانشجو می‌شوند

دانشگاه علوم پزشکی قم از میان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد رشته «علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی» دانشجو می پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی سال ۹۸ ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور-را منتشر کرد.

داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام در این دوره به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir مراجعه کنند.

بر اساس مصوبه هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانش آموختگان رشته «علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی»، پس از اتمام دوره و ارائه مدرک تحصیلی به دانشگاه محل خدمت خود، از یک پایه ترفیع تشویقی برخوردار خواهند شد.

برنامه آموزشی مصوب رشته علوم حدیث در سایت دانشکده سلامت و دین دانشگاه علوم پزشکی قم قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند با مطالعه و آگاهی کامل از مفاد آن، وارد سامانه ثبت نام شوند.

ضوابط شرکت در آزمون:
عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر در هر یک از رشته‌های تخصصی علوم پزشکی از جمله ضوابط شرکت در آزمون است.

تبصره ۱: اعضای هیئت علمی گروه‌های عمومی و معارف اسلامی، مشمول این فراخوان نیستند. تبصره ۲: در شرایط مساوی، اولویت پذیرش با اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی خواهد بود.

تکمیل ثبت نام در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی و بارگذاری مدارک درخواستی تا دریافت کد رهگیری. هزینه ثبت نام ۴۵۶ هزار ریال است. زمان ثبت نام این فراخوان از ۳۱ اردیبهشت ۹۸ تا اول خرداد ۹۸ است و از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس: http://sanjeshp.ir انجام می‌شود.

حضور در جلسه مصاحبه و ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز حسب اعلام دانشکده سلامت و دین و گذراندن سایر مراحل مورد نیاز الزامی است.

شرایط تحصیل در رشته علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی:
شروع به تحصیل در رشته علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی از مهر ۱۳۹۸ و بر اساس تقویم دانشگاهی ابلاغی وزارت بهداشت خواهد بود.

تحصیل در رشته علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی به صورت کاملاً الکترونیکی شامل مشاهده محتواهای الکترونیک بارگذاری شده در سامانه و نیز کلاس‌های همزمان و جلسات مجازی رفع اشکال خواهد بود. به علاوه، دانشجویان متعهد خواهند شد در جلساتی که حسب ضرورت توسط دانشکده ترتیب داده می‌شود، حضور یابند.

دانشجویان این رشته تابع مقررات و ضوابط مندرج در آئین نامه کارشناسی ارشد و نیز آئین نامه آموزش از راه دور دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سایر مصوبات و مقررات مرتبط هستند.

تحصیل در رشته علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی در حال حاضر، مشمول پرداخت شهریه نیست.

فرآیند گزینش دانشجو از بین داوطلبان:
فرآیند گزینش و پذیرش دانشجو برای رشته علوم حدیث، اخلاق و آداب پزشکی شامل مراحل بررسی و احراز شرایط عمومی داوطلبان، بررسی سوابق علمی داوطلبان واجد شرایط و برگزاری مصاحبه خواهد بود.

زمان برگزاری مصاحبه، نیمه اول شهریور و در محل دانشکده سلامت و دین در شهر مقدس قم خواهد بود که جزئیات آن، به نحو مقتضی و در زمان مناسب، به آگاهی داوطلبان واجد شرایط خواهد رسید.