تاریخ : 1398,سه شنبه 24 ارديبهشت02:23
کد خبر : 311926 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ایران؛ اثرگذارترین کشور علمی در غرب آسیا

ایران با انتشار بیش از 54 هزار و 380 سند علمی در صدر جدول کشورهای غرب آسیا قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در آخرین رتبه‌بندی سایمگو در بخش اثرگذاری علمی، ایران با ارائه و انتشار بیش از ۵۴ هزار و ۳۸۸ سند علمی در صدر جدول کشورهای غرب آسیا قرار گرفته است.

براساس آمار و ارقامی که توسط این نظام رتبه‌بندی منتشر شده، ترکیه دومین جایگاه جدول را به خود اختصاص داده است؛ محققان ترکیه‌ای با ارائه و انتشار ۴۲ هزار و ۴۰۵ سند علمی بعد از ایران قرار گرفته‌اند.

عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، کشورهای مصر، امارات متحده عربی، عراق، قطر، اردن، لبنان، عمان، کویت، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، یمن و سوریه به ترتیب بعد از ایران و ترکیه قرار گرفته‌اند و جایگاه سوم تا شانزدهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی سایمگو بیانگر آن است که محققان ایرانی در ارائه و نشر اسناد علمی نسبت به سال ۲۰۱۶ با پیشرفت قابل قبولی مواجه بوده‌اند؛ براساس داده‌ها در سال ۲۰۱۶ سهم ایران از انتشار اسناد علمی ۵۱ هزار و ۶۷۲ سند بوده است که این رقم نسبت در سال ۲۰۱۷ حدود سه هزار سند افزایش داشته است.

تأکید بر فراگیری در سراسر جهان، مشتری‌مداری و جامعیت علمی از شاخص‌ترین ویژگی‌های رتبه‌بندی سایمگو است.

هدف از این رتبه‌بندی به دست آوردن شناخت منحصر به فرد از مؤسسات پژوهشی و تحقیقاتی و تخصیص استنادهای علمی به هر مؤسسه است.