تاریخ : 1398,چهارشنبه 25 ارديبهشت11:23
کد خبر : 312096 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

احتمال بازداشت فعالان داخل سفارت ونزوئلا در آمریکا

فعالان ضد جنگ آمریکایی که از هفته‌ها پیش برای جلوگیری از اشغال سفارت ونزوئلا از سوی نمایندگان خوان گوایدو (سرکرده مخالفان ونزوئلا) در ساختمان سفارت به‌سر می‌برند، امروز در پیام‌های توئیتری از احتمال بازداشت خود توسط پلیس آمریکا در ساعت‌های آینده خبر دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فعالان ضد جنگ آمریکایی که از هفته‌ها پیش برای جلوگیری از اشغال سفارت ونزوئلا از سوی نمایندگان خوان گوایدو (سرکرده مخالفان ونزوئلا) در ساختمان سفارت به‌سر می‌برند، امروز در پیام‌های توئیتری از احتمال بازداشت خود توسط پلیس آمریکا در ساعت‌های آینده خبر دادند.

یکی از این فعالان در توئیتی با اشاره به این موضوع، نوشت کسانی که می‌توانند باید برای دفاع از حاکمیت ونزوئلا و محافظت از سفارت این کشور، خود را به این ساختمان برسانند.

گروه محافظت جمعی از سفارت ونزوئلا به منظور جلوگیری از اقدام آمریکا برای نقض قوانین بین‌المللی وارد این سفارت شده‌اند. این گروه دهم آوریل (۲۱ فروردین) وارد سفارت شدند و تصمیم داشتند تا زمانی که مقامات آمریکایی به آن حمله کنند یا این که کشور دیگری مسئولیت محافظت از آن را برعهده بگیرد، در آنجا بمانند. اوضاع تا سی ام آوریل خوب پیش می‌رفت تا این که مخالفان مادورو به این ساختمان هجوم بردند و برای اشغال تمام وقت در آنجا چادر زدند. آمریکا تلاش می‌کند این ساختمان دیپلماتیک دولت ونزوئلا را به دولت غیرقانونی خوان گوایدو تحویل دهد.

سرویس مخفی و پلیس آمریکا مانع از محاصره غیرقانونی ساختمان سفارت نشده است و حتی از اقدام مخالفان برای جلوگیری از ورود غذا به سفارت هم جلوگیری نمی‌کند. این در حالی است که طبق نظام حقوقی آمریکا، محاصره مستاجران قانونی یک ساختمان غیرقانونی است.