تاریخ : 1398,پنجشنبه 26 ارديبهشت05:12
کد خبر : 312188 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زنجان:

مسئولان دانشگاه زنجان بی‌قانونی را ارج می‌نهند

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زنجان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: اقدامات غیرقانونی و خلاف مصوبات جلسات رسمی دانشگاه زنجان برای بار دوم طی روز‌های اخیر صورت گرفته و مسئولان به عمد بر زیر پا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه مصمم هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل‌های بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه زنجان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: اقدامات غیرقانونی و خلاف مصوبات جلسات رسمی دانشگاه زنجان برای بار دوم طی روز‌های اخیر صورت گرفته و مسئولان دانشگاه به عمد بر زیر پا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه مصمم اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

متاسفانه برای بار دوم طی روز‌های اخیر شاهد اقدامات غیرقانونی و خلاف مصوبات جلسات رسمی دانشگاه زنجان بودیم و این بار یقین کردیم که مسئولان دانشگاه به عمد بر زیر پا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه مصمم اند.

سه شنبه شب شاهد برگزاری برنامه رقص و پایکوبی به همراه پخش موسیقی زننده در خوابگاه دخترانه دانشگاه زنجان بودیم. پیش از آن که محتوای جلسه را بخواهیم بررسی کنیم، از این نگران هستیم که چرا آنچه در جلسه رسمی شورای فرهنگی دانشگاه زنجان با حضور رئیس، معاونت ها، مسئول نهاد رهبری، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان اعضای هیئت علمی دانشگاه مصوب گشته، اینچنین زیر پا نهاده می‌شود.

در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه زنجان مصوب گردید که برنامه جشن به مناسبت هفته خوابگاه‌ها برگزار گردد و صراحتا ذکر شد که پخش موسیقی زنده در خوابگاه پسرانه و در مورخه ۳۰ اردیبهشت ماه صورت پذیرد. اما شاهد بودیم که معاونت دانشجویی دانشگاه با مسئولیت دکتر حسینی، علاقمند به بی احترامی نسبت به مصوبه رسمی دانشگاه می‌شوند و پخش موسیقی را در شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه و در خوابگاه دخترانه انجام می‌دهند.

آیا مسئولان دانشگاه زنجان نمی‌دانستند که ویژه برنامه سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه زنجان در چنین شبی در حال برگزاری است که با چنین اقدام خلاف مصوبه رسمی دانشگاه، دختران خوابگاهی و از همه جا بی خبر را تحریک به رقص و هلهله و پایکوبی می‌کنند؟ آیا از نزدیک بودن خوابگاه دخترانه و مزار شهدای گمنام و مسجد دانشگاه بی اطلاع بوده اند یا تعمدا علاقه بر بی احترامی نسبت به سالگرد تدفین این شهدای والامقام داشته اند؟

متاسفانه زیرپا نهادن مصوبات رسمی دانشگاه زنجان توسط مسئولانی که خود در همان جلسات حضور داشته اند، تبدیل به یک امر عادی و کم اهمیت شده است؛ چرا که چندی پیش هم برنامه‌ای که مجوز موسیقی در آن به واسطه نزدیکی به محیط آموزشی دانشگاه صادر نشده بود، با بی توجهی عامدانه مسئولان دانشگاه زنجان، همراه با موسیقی اجرا شد و ادامه دار شدن چنین اتفاقاتی زنگ خطر جدی برای دانشگاه زنجان است.

مسئولان دانشگاه زنجان اگر قرار است این چنین بی قانونی را ترویج و تمجید کنند و در مقابل اتفاقات سلسله وار خلاف مصوبات رسمی دانشگاه ساکت باشند، در حقیقت هرج و مرج و بی قانونی را در محیط دانشگاه ترویج می‌کنند و خواسته یا ناخواسته پالس مثبتی به تمام دانشجویان و فعالان دانشجویی نسبت به زیرپا نهادن قوانین دانشگاه می‌دهند و اگر چنین روالی ادامه یابد، مسلما ما هر اتفاق ناگوار و غیرقانونی دیگری که در آینده رخ دهد را متوجه مسئولان قانون شکن دانشگاه زنجان می‌دانیم.


کد خبرنگار : 38