تاریخ : 1398,یکشنبه 29 ارديبهشت05:24
کد خبر : 312458 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان:

اسکان تمام دانشجویان واجد شرایط در خوابگاه‌های دانشگاه کردستان

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: در حوزه دانشجویی تمام سعی ما این است که همانند سال‌های گذشته به تمام دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره دکتری خوابگاه تعلق گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عثمان عزیزی، معاون دانشجویی دانشگاه کردستان در رابطه با خوابگاه‌های دانشگاه و ظرفیت آن گفت: سعی ما در حوزه دانشجویی و اداره خوابگاه‌ها بر این است که تمامی دانشجویان واجد شرایط در مهر ۹۸، در خوابگاه‌ها اسکان یابند.

عزیزی با بیان اینکه از هم اکنون تا چند روز آینده ثبت نام برای خوابگاه‌ها شروع خواهد شد، افزود: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه یاس نسبت به انتخاب اتاق اقدام کرده و پس از آن بر اساس ظرفیت و آیین نامه خوابگاه‌ها و تایید نهایی اداره امور خوابگاه‌ها اسکان دانشجویان نهایی شود.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی تمام سعی ما این است که همانند سال‌های گذشته به تمام دانشجویان کارشناسی به مدت ۸ نیمسال، کارشناسی ارشد ۴ نیمسال و دوره دکتری ۸ نیمسال خوابگاه تعلق گیرد.

وی تصریح کرد: در شهریور ماه مجددا ظرفیت خوابگاه‌ها بررسی خواهد شد و دانشجویان ارشد ترم ۵ و دکتری ترم ۹ که کار‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی آن‌ها به طول انجامیده در اولویت قرار خواهند گرفت.

عزیزی با اشاره به تکمیل و راه اندازی ۳ خوابگاه جدید در پردیس دانشگاه کردستان، اظهار کرد: تمام پیگیری ریاست دانشگاه و معاونت دانشجویی این است که بتوانیم ۳ خوابگاه در حال ساخت را برای مهر ۹۸ به اتمام برسانیم.

وی گفت: اگر به دلیل مشکلات مالی هیچ وقفه ایی در کار‌های این ۳ خوابگاه صورت نگیرد، به زودی شاهد افتتاح و راه اندازی دو خوابگاه پسران و یک خوابگاه دختران خواهیم بود.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان اذعان کرد: به دلیل مشکلات بیمه‌ای دانشجویان و بر اساس آیین نامه خوابگاه‌ها فقط دانشجویانی می‌توانند اسکان داده شوند که انتخاب واحد نیم سال را داشته باشند؛ چراکه سیستم گلستان تنها دانشجویانی را که انتخاب واحد دارند را به شرکت بیمه معرفی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دانشجویان تقاضا می‌شود تا نسبت به انتخاب واحد خود براساس تقویم آموزشی اقدام کنند تا در زمینه اسکان و پوشش بیمه‌ای با مشکل مواجه نشوند.


کد خبرنگار : 38