تاریخ : 1398,یکشنبه 29 ارديبهشت12:32
کد خبر : 312508 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پایبندی انصارالله به توافق استکهلم به اثبات رسید

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: عقب نشینی ما از بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی، در چارچوب پایبندی به توافق صلح سوئد انجام شده است. توافق برای خروج انصارالله از این بنادر برآمده از توافق صلح استکهلم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن بر پایبندی این جنبش بر توافق استکهلم و عدم پایبندی طرف مقابل بر آن تاکید کرد.

وی در ادامه افزود:عقب نشینی ما از بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی، در چارچوب پایبندی به توافق صلح سوئد انجام شده است. توافق برای خروج انصارالله از این بنادر برآمده از توافق صلح استکهلم است.

البخیتی تصریح کرد: توافقنامه استکهلم تعهداتی برای طرفین ایجاد کرد، تعهداتی که ما باید ملزم به انجام آن باشیم و تعهداتی که نیروهای مزدور وابسته به عربستان و امارات نیز باید به آن عمل کنند، ولی متاسفانه این مزدوران به توافق استکهلم پایبند نیستند و کارشکنی می کنند.

این عضو شورای سیاسی انصارالله اظهار کرد: ما از امروز از طریق رسانه ها، آمادگی خود را برای اجرای این توافق اعلام کردیم اما متاسفانه نیروهای مزدور از پایبندی به توافق صلح سوئد سرباز می زنند.

البخیتی افزود: دو ماه پیش به سازمان ملل متحد اعلام کردیم که آماده ایم که به صورت یکجانبه از این مناطق عقب نشینی کنیم، اما آنها ترجیح دادند که این عقب نشینی همزمان با خروج نیروهای طرف مقابل انجام شود.

این عضو شورای سیاسی انصارالله تصریح کرد: سازمان ملل متحد از دو ماه گذشته تلاش زیادی کرد تا نیروهای مزدور را برای پایبندی به توافق صلح سوئد و خروج از مناطق مذکور متقاعد کند، اما راه به جایی نبرد. همین امر موجب شد تا تصمیم بگیریم ، بصورت یکطرفه از این مناطق عقب نشینی کنیم تا پایبندی خود به توافقنامه استکهلم و عدم پایبندی مزدوران را نشان دهیم.

وی در خصوص زمان عقب نشینی نیروهای انصارالله از بندر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی گفت: ما زمان عقب نشینی را تعیین نکردیم، اما دو ماه گذشته این موضوع را به سازمان ملل متحد پیشنهاد دادیم.

عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله با اشاره به این که خروج نیروهای انصارالله با کمک سازمان ملل متحد صورت می گیرد، مدت این عقب نشینی را سه روز اعلام کرد.