تاریخ : 1398,دوشنبه 30 ارديبهشت01:03
کد خبر : 312595 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

در رشته زیست شناسی؛

دانشگاه مازندران رتبه هفتم را در بین دانشگا‌ه های ایران کسب کرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، از کسب رتبه هفتم دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی تایمز در رشته زیست شناسی در بین دانشگاه‌های ایران خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد حسین فاطمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، از کسب رتبه هفتم دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی تایمز در رشته زیست شناسی در بین دانشگاه‌های ایران خبر داد.

فاطمی مطرح کرد: رتبه‌بندی تایمز در تازه‌ترین بررسی خود برترین دانشگاه‌های جهان در رشته علم زیست شناسی را معرفی کرد؛ در میان برترین‌های جهان نام ۱۷ دانشگاه ایرانی به چشم می‌خورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تصریح کرد: مؤسسه تایمز با جمع‌آوری اطلاعات حاصل از بزرگ‌ترین بررسی جهانی بر اساس نقطه‌نظرات اعضای علمی و آکادمیک برجسته در دانشگاه‌ها، فهرست مشهورترین برند‌های دانشگاهی را منتشر می‌کند. این پایگاه یکی از مهم‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند.

وی با اشاره به این که این بررسی میان یک هزار و ۲۵۸ دانشگاه صورت گرفته که نتایج آن نشان دهنده پیشرفت دانشگاه‌های ایران به نسبت سال ۲۰۱۸ است خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها ۱۱ دانشگاه ایران در میان برترین‌های جهان در علم بیولوژیک جای گرفته بودند که این آمار به ۱۷ دانشگاه به شرح جدول زیر رسیده است.


کد خبرنگار : 38