تاریخ : 1398,دوشنبه 30 ارديبهشت11:09
کد خبر : 312654 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

امرای قطر و کویت با یکدیگر دیدار کردند

شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز یکشنبه برای دیدار و گفت‌وگو با امیر کویت به این کشور سفر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز یکشنبه برای دیدار و گفت‌وگو با امیر کویت به این کشور سفر کرد.

خبرگزاری رسمی کویت گزارش داد که دو طرف کویتی و قطری در این دیدار درباره راه‌های تقویت و توسعه همکاری دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه و جهان بحث و تبدل نظر کردند.

دوحه یا کویت هنوز گزارشی درباره جزئیات دیدار امیر کویت و قطر منتشر نکرده‌اند، اما تاکید کردند که این دیدار برای تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

از آغاز بحران قطر با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، کویت نقش میانجی برای حل اختلافات بین دو طرف را ایفا کرده است و در این راستا، امیر کویت چند دیدار با همتای قطری خود داشت.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر قطع کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند در حالی که دوحه به شدت این اتهام را رد می‌کند.

این دومین سفر امیر قطر به کویت طی سال جاری میلادی است. شیخ تمیم در اوایل فوریه گذشته نیز در دیدار با صباح الاحمد الجابر الصباح و مسئولان بلندپایه کویتی مذاکراتی با آن‌ها درخصوص بحران میان کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و روابط دوجانبه و پرونده‌های مورد توجه دو طرف داشت.