تاریخ : 1398,سه شنبه 31 ارديبهشت05:15
کد خبر : 312766 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اسکان ۴۰ دانشجوی دختر دانشگاه فرهنگیان اراک در نمازخانه!

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مرکزی گفت: ۶۵۰ دانشجوی پیوسته در پردیس زینب کبری (س) تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۴۰ نفر در نمازخانه این دانشگاه سکونت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان این استان با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجومعلم در سال تحصیلی جدید، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت تمام مراکز آموزش عالی و تأمین زیرساخت‌های لازم، زمینه جذب ۲۰۰ دانشجوی دختر و ۱۵۰ دانشجوی پسر را در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان استان فراهم کنیم.

آقازاده با یان اینکه ایجاد دانشگاه فرهنگیان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه برای استان داشته است، افزود: بهره برداری از این مرکز با بودجه‌های دولتی امکان پذیر نیست.

استاندار مرکزی ادامه داد: کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و استانداری برای بررسی کارشناسانه موضوع جذب سرمایه برای این دانشگاه، تشکیل و ظرفیت‌های استان را بدون در نظر گرفتن اعتبارات دولتی مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به این هیات اعلام کنند.

وی گفت: استانداری مرکزی آمادگی دارد زمین مورد نیاز دانشگاه جامع فرهنگیان را در اختیار این مرکز آموزش عالی قرار دهد.

سعید فخاری، رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی هم گفت: بر اساس پیش بینی‌ها ۳۰ هزار دانشجوی پیوسته و ۵۵ هزار نفر مهارت آموز در سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور جذب می‌شوند.

فخاری افزود: سهم استان مرکزی ۷۰۰ نفر دانشجوی پیوسته و هزار و ۱۰۰ نفر مهارت آموز است که در پردیس‌های زینب کبری (س) و شهید باهنر جذب می‌شوند.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در استان مرکزی ادامه داد: ۶۵۰ دانشجوی پیوسته اکنون در پردیس زینب کبری (س) به تحصیل اشتغال دارند که ۴۰ نفر این دانشجویان به دلیل کمبود خوابگاه در نمازخانه این دانشگاه سکونت دارند.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: ۵۰۰ نفر دانشجو پیوسته و ۷۰۰ نفر مهارت آمور نیز در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان این استان به تحصیل اشتغال دارند.

فخاری افزود: ۸۰۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی مهر ماه امسال به آموزش و پرورش می‌پیودند که ۵۹ نفر این افراد را دانش آموختگان پیوسته پسر و ۳۳ نفر را دانش آموختگان پیوسته دختر این دانشگاه تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۱۲۰ دانشجوی پسر و ۳۳۱ دانشجوی دختر سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پذیرفته شدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در خصوص ایجاد دانشگاه تابع دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های محلات و شازند گفت: سیاست دولت برای کاهش هزینه تجمیع دانشگاه‌ها است.

یادگاری افزود: با توجه به وجود برخی مشکلات اعتباری تجمیع دانشگاه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها در دستور کار دولت است.


کد خبرنگار : 38