تاریخ : 1398,سه شنبه 31 ارديبهشت12:49
کد خبر : 312837 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

از ستاد موسوی تا ستاد قالیباف و حالا حناچی؛

بازی جدید حلقه انجمن تهران؛ غلام محمدی در راه شهرداری تهران

اخباری مبنی بر انتصاب غلاحسین محمدی از اعضای سابق انجمن تهران به عنوان مسئول روابط عمومی شهرداری تهران از سوی حناچی، شهردار تهران شنیده می شود، اما مهم ترین سابقه‌ی محمدی در زمینه ارتباطات و رسانه، مسئولیت او به عنوان مشاور رسانه ای ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران می باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اخباری مبنی بر انتصاب غلاحسین محمدی از اعضای سابق انجمن تهران به عنوان مسئول روابط عمومی شهرداری تهران از سوی حناچی، شهردار تهران شنیده می شود، اما مهم ترین سابقه‌ی محمدی در زمینه ارتباطات و رسانه، مسئولیت او به عنوان مشاور رسانه ای ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری تهران می باشد. از طرفی دیگر نیز مجتبی حسینی توسل، یکی دیگر از اعضای سابق انجمن تهران و از نزدیکان ابراهیم شیخ نیز، طی روزهای گذشته به مدیریت برج میلاد منصوب شد.

آنچه این انتصاب ها را قابل تامل کرده است، ارتباطات این اشخاص با حلقه انجمن تهران و نیز حضور همگی این افراد در شهرداری تهران در سال منتهی به انتخابات مجلس است.

محمدی از ستاد موسوی تا ستاد قالیباف
غلامحسین محمدی دبیر اسبق انجمن تهران در سال 87-88 بود که از سال 88 طرفدار پر و پا قرص موسوی و خاتمی بود. او به همراه محمد صدرایی و عباس نژاد از افرادی بودند که در سال 88 تجمعات دانشگاه تهران را مدیریت کرده و هدایت بخش مهمی از اعتراضات را برعهده داشتند. غلامحسین محمدی در بیعتی دوباره با جنبش سبزی ها در سال 90 با حضور در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» مجددا از تفکرات و جریان فتنه حمایت کرد.

او پس از این ماجرا ابتدا به شهرداری و سپس به دانشگاه آزاد می رود. او در این مدت در پازل انجمن تهران فعالیت کرده و برنامه های آنها را پیش می گیرد.

فعالیت های غلامحسین محمدی و حلقه دانشگاه تهران در هر کدام از انتخابات ها ظهور و بروز خاصی داشته است. محمدی در سال 92 با ارتباطاتی که با الیاس قالیباف دارد وارد ستاد قالیباف شده و به عنوان عضو ارشد ستاد جوانان و دانشجویان قالیباف آغاز به فعالیت می کند، اما این فعالیت ها در روزهای پایانی انتخابات به حضور توامان وی در ستاد روحانی می انجامد که خود حاکی از سودجویی سیاسی و عدم ثبات فکری و سیاسی او دارد.

نقش محمدی اما در انتخابات بعدی نیز دیده می شود، وی پس از انتخابات 92 و در هنگامه آماده سازی برای انتخابات 94 در دانشگاه آزاد مسئولیت جدیدی را بر عهده می گیرد. محمدی، حسین نیکخواه، محمد کبیری، محمد محسنی، حامد صالح آبادی و حامد خوانساری با مدیریت مستقیم طه هاشمی معاون وقت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اقدام به فعالیت هایی می کنند که در نهایت آنها را به حلقه ساختمان فرهیختگان معروف می کند. در واقع این گروه وظیفه استفاده از تشکل های دانشجویی، برنامه ریزی و حتی استفاده از منابع مالی این تشکل ها را بر عهده داشتند. حلقه ساختمان فرهیختگان درصدد بود تا با انتخاب نفرات اول تشکل‌ها توسط عناصر حلقه، زمینه از بین بردن استقلال آنها و بکارگیری ظرفیت تشکل‌ها برای انتخابات آینده مجلس استفاده نماید.

شهردار تهران و انتخابات 98
حال با نزدیک شدن به انتخابات 98، اسامی انجمن تهران به خصوص غلامحسین محمدی، مجتبی حسینی توسل، حسین نقاشی، داود دشتبانی و ... دوباره شنیده می شود. دور جدیدی از تلاش حلقه سیاسی موسوم به دانشگاه تهرانی ها با خروج از دانشگاه آزاد این بار در شهرداری تهران در حال انجام است. این حلقه که در شهرداری تهران با هدایت افرادی چون ابراهیم شیخ، جوادی یگانه و ... در حال فعالیت است در تازه ترین اقدام خود در تلاش است تا محمدی، مشاور ابراهیم شیخ را جایگزین پوریا سوری به عنوان رئیس مرکز روبط عمومی شهرداری کند.

این حلقه سیاسی پیش از این تلاش کرده بود تا غلامحسین محمدی را به عنوان گزینه مدیرعاملی برج میلاد مطرح کند که ناکام ماند. انتصاب محمدی با چنین سوابقی وی در انتخابات های مختلف این احتمال را تقویت می کند تا از این پس روابط عمومی شهرداری تهران با حضور فعالین سیاسی برای انتخابات سال جاری برنامه هایی را در پیش داشته باشد.

حضور حلقه انجمن تهران از جمله محمدی و توسل نشان دهنده آن است که این حلقه یکبار دیگر و در هنگامه انتخابات در حال بازیابی خود و احتمالا نقش آفرینی در انتخابات با ظرفیت شهرداری تهران است.


کد خبرنگار : 86