تاریخ : 1398,چهارشنبه 01 خرداد13:30
کد خبر : 312973 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رونمایی از برنامه جدید دانشگاه علم‌وصنعت

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: پس از شناسایی نیاز بازارکار، افزایش رشته گرایش‌های تقاضامحور جزیی از برنامه راهبردی دانشگاه علم و صنعت محسوب می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ابوالفضل واحدی معاون آموزش دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره آمار دانش آموختگانی که پس از تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه وارد بازار کار شده‌اند، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده نزدیک به ۷۸ درصد از دانشجویان کارشناسی، ۸۶ درصد دانشجویان کارشناسی ارشد و ۹۳ درصد از دانشجویان دکتری دانشگاه علم و صنعت بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کارشده اند.

واحدی ادامه داد: در مقطع کارشناسی میانگین تعداد افرادی که از رشته گرایش‌های دانشگاه وارد بازار کار شده اند از ۶۳ درصد تا ۹۱ درصد بوده است، به طوری که در رشته فیزیک ۶۷ درصد از دانش آموختگان و در رشته مکانیک ۹۱ درصد از فارغ التحصیلان وارد بازارکار شده اند، این آمار اشتغال در رشته‌های علوم پایه کاهش داشته است، اما در رشته‌های علوم مهندسی (مکانیک، شیمی، صنایع، برق) میزان قابل توجه‌ای را به خود اختصاص داده است.

معاون آموزش دانشگاه علم وصنعت تصریح کرد: افزایش رشته‌ گرایش‌های تقاضامحور جزیی از برنامه راهبردی دانشگاه علم و صنعت محسوب می شود که طبق آن نیاز بازار را شناسایی کرده و متوجه خواهیم شد دانشجویان بیشتر درچه رشته‌هایی وارد بازار کار شده اند، با این مبنا رشته گرایش‌های خود در دانشگاه را بازنگری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های علوم پایه با وجود اشتغال کمی که دارند در بحث‌های بنیادی علم و توسعه آن نقش بسزایی را ایفا می‌کنند؛ تاکید کرد: در مقاطع کارشناسی ارشد تمام تلاشمان این است که نیاز‌های بازار را شناسایی کرده و درجهت رفع آن‌ها حرکت کنیم. دراین راستا دانشکده مهندسی راه آهن و خودرو را متناسب با بازار کار راه اندازی کرده ایم.

واحدی چشم انداز آینده دانشگاه علم و صنعت را تغییر و ساماندهی رشته گرایش‌ها دانست و افزود: فرآیند تغییر رشته گرایش‌ها یک فرآیند زمان بر بوده و برای عملیاتی شدن این طرح نیاز به اجرای یک سلسله مراتب در دانشگاه و وزارت علوم است. با توجه به نیاز سنجی‌های صورت گرفته، دو رشته الکترونیک خودرو و نانو شیمی را تقاضا داده ایم و قصد داریم در این دو رشته جذب دانشجو داشته باشیم.