تاریخ : 1398,شنبه 04 خرداد13:43
کد خبر : 313279 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پذیرش دانشجوی رشته روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون در کشور

رئیس دانشگاه صدا و سیما از پذیرش دانشجوی رشته روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون در این دانشگاه برای نخستین بار در کشور در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون در این دانشگاه برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ می‌توانند این رشته تحصیلی را در دفترچه انتخاب رشته، برای نخستین بار انتخاب کنند.

به گفته وی، حدود ۷ سال قبل دانشگاه صدا و سیما سرفصل ها و شرح‌ درس‌های این رشته تحصیلی را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسانده بود اما متاسفانه در این سال‌ها به دلایلی مجوز اجرا از سوی این وزارتخانه به دانشگاه داده نشد.

رئیس دانشگاه صدا و سیما خاطرنشان کرد: عدم ارایه مجوز اجرای رشته روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون باعث شده بود که این دانشگاه به ناچار رشته روزنامه نگاری را برای تربیت خبرنگاران رادیو و تلویزیون اجرا کند و برای جبران کمبود آموزش‌های حرفه ‌ای و تخصصی آنها دوره‌های ویژه و مهارت‌افزایی داشته باشد، چرا که آموزش‌ خبرنگاران رادیو تلویزیون با خبرنگاران مطبوعاتی متفاوت است.

وی ضمن تشکر از حمایت مسئولان عالی وزارت علوم برای صدور مجوز اجرای رشته روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون به این دانشگاه، گفت: با توجه به اینکه سازمان صدا و سیما تنها از طریق دانشگاه صدا و سیما نیروی جدید استخدام می‌کند، پذیرش دانشجوی رشته روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون می‌تواند سبب جذب استعدادهای جدید در حوزه خبر سازمان صدا و سیما شود.