تاریخ : 1398,دوشنبه 06 خرداد00:30
کد خبر : 313490 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رشته‌های «کم ارزش» دانشگاه‌های انگلیس حذف می‌شوند

دبیر آموزش و پرورش انگلیس معتقد است مؤسسات آموزش عالی باید ارائه رشته‌های تحصیلی کم‌ارزش را کنار بگذارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، دامیان هیندز، دبیر آموزش و پرورش انگلیس معتقد است مؤسسات آموزش عالی باید ارائه رشته‌های تحصیلی کم‌ارزش را کنار بگذارند یا درباره آنها تجدیدنظر جدی صورت گیرد.

هیندز تأکید کرده است، رشته‌هایی که پس از گذشت 5 سال از فارغ‌التحصیلی دانشجو به میزانی کم درآمد هستند که فارغ‌التحصیلان حتی قادر به پرداخت وام دانشجویی خود نیستند باید از لیست رشته‌های دانشگاهی حذف شوند.

دبیر آموزش و پرورش انگلیس با اشاره به  هزینه‌هایی که تحصیل روی دست دولت می‌گذارد خواسته دانشگاه‌ها در ارائه رشته‌های تحصیلی تجدید نظر کنند.

براساس گزارش‌ها، 75 درصد احتمال وجود دارد که فارغ‌التحصیلان یک مورد از هر 10 رشته تحصیلی درآمد کافی برای بازپرداخت وام دانشجویی را نداشته باشند.

اطلاعات موجود نیز بیانگر آن است که در برخی رشته‌ها مانند روانشناسی یا هنرهای تجسمی میزان بازپرداخت وام حتی پایین‌تر از بسیاری از رشته‌ها است.

هیندز گفته است: دانشگاه‌ها باید بررسی کنند در مقابل پولی که از دانشجویان دریافت می‌کنند و وقتی که از آنها گرفته می‌شود، آیا مهارت‌های لازم به دانشجویان ارائه می‌شود یا خیر؛ در صورتی‌که دانشجویان مهارت‌های لازم را به دست نمی‌آورند لازم است در تعدادی از رشته‌ها تجدید نظر شود.


کد خبرنگار : 15