تاریخ : 1398,دوشنبه 06 خرداد01:30
کد خبر : 313502 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اندیشکده «ابداء» بسیج دانشجویی اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مسئول اندیشکده بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: اندیشکده بسیج دانشجویی اصفهان با عنوان «ابداء» با هدف مطالبه‌گری تخصصی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان در نشست خبری راه اندازی اندیشکده ابداء ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان که با حضور مسئول بسیج دانشجویی و مسئول این اندیشکده در اصفهان برگزار شد،  اظهار کرد: در چهل ساله دوم انقلاب در تلاش هستیم تا به شکل تخصصی در عرصه‌های مختلف ورود کنیم، بسیج دانشجویی استان اصفهان امروز فصل جدیدی را با رویکرد علم محوری آغاز کرده تا با استفاده از ارتباطی که با بدنه متعهد و انقلابی دانشگاه دارد به حل مسائل کمک کند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اصفهان ادامه داد: بسیج دانشجویی پس از اشاره رهبری به وجود راه حل علمی برای مشکلات و از سوی دیگر دعوت ایشان از جریان دانشجویی برای ورود به مسائل اساسی نظام تصمیم به ایجاد اندیشکده‌ای تخصصی گرفت تا به این مطالبه پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایجاد اندیشکده باعث موازی کاری در مجموعه بسیجویی نخواهد شد، عنوان کرد: در حوزه معاونت علمی بسیج دانشجویی وظایف مشخص بود و اندیشکده آرایش جدیدی با هم‌افزایی بین ظرفیت‌های قبلی برای احصاء و پاسخ به مطالبات رهبری در گام دوم انقلاب است.

کفعمی افزود: اندیشکده فضایی برای تخصصی‌تر شدن و علمی‌تر شدن فعالیت‌های تمامی معاونت‌ها خواهد بود و با هیأت مدیره‌ای مستقل از معاونت‌ها به عملکرد بهتر آن‌ها کمک خواهد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اصفهان تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های ناحیه بسیج دانشجویی حمایت از پایان نامه‌هایی است که گره‌ای از مشکلات استان بازکنند و در این راستا از ظرفیت نیرو‌های مسلح مانند پروژه کسر خدمت برای ارائه به جامعه علمی استفاده خواهد کرد.

مجید توانپور، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور و مسؤول پژوهشکده ابداء بسیج دانشجویی اصفهان در تشریح مراحل این پژوهشکده بیان کرد: از مهرماه سال گذشته طرح تشکیل اندیشکده با محوریت چهار گروه تخصصی اولویت دار که استعداد آن‌ها در بسیج دانشجویی وجود دارد در دستور کار قرار گرفت.

مسئول پژوهشکده ابداء بسیج دانشجویی اصفهان افزود: با توجه به مطالبه رهبری از دانشجویان برای حل مسائل و ورود به فعالیت‌های اجرایی، ابتدا مسائل اصلی احصاء شد و چهار مسأله اولویت‌دار از بین نه محور پیشنهادی بسیج دانشجویی از طریق نظرسنجی تعیین خواهد شد.

وی گفت: نه محور پیشنهادی در این نظرسنجی آب و کمبود منابع آبی، مشکلات بنگاه‌های کوچک اقتصادی، ازدواج جوانان، حاشیه‌نشینی، مسکن، اشتغال و رفع بیکاری، فضای مجازی، فساد اداری و اقتصادی و گردشگری و توریسم خواهد بود.

توانپور در تشریح جامعه آماری این نظرسنجی عنوان کرد: جامعه آماری این نظرسنجی، مسؤولان اجرایی استان، استاندار، فرمانداران، بخش‌داران، ائمه جمعه، رؤسای دانشگاه‌ها و جامعه علمی استان خواهد بود.

مسئول پژوهشکده ابداء بسیج دانشجویی اصفهان تصریح کرد: اعضای اندیشکده دانشجویان با محوریت دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهند بود و از ظرفیت اساتید نیز برای هدفمند شدن فعالیت‌ها استفاده خواهد شد.

وی در تبیین دلایل تشکیل اندیشکده گفت: اگر مطالبه‌گری از حوزه عام به حوزه‌های تخصصی بیاید احتمال به نتیجه رسیدن بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر پرداختن به مسائل تخصصی به کادرسازی برای آینده نظام کمک خواهد کرد.

توانپور گفت: کسانی که در اندیشکده فعالیت کنند با مسائل و راه حل آن‌ها و فرآیند‌های اجرایی آشنا خواهند شد که زمینه را برای قبول مسئولیت در آینده هموار خواهد کرد و مسئولان فعلی نیز از نتایج فعالیت‌ها اثر خواهند پذیرفت.


کد خبرنگار : 38