تاریخ : 1398,جمعه 10 خرداد14:49
کد خبر : 314031 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رئیسی: رونق تولید با مبارزه جدی با فساد محقق می‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: برای رونق تولید باید امنیت اقتصادی به وجود آوریم و امنیت اقتصادی نیز با مبارزه جدی با فساد محقق می‌شود.

 به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از ابتکارات امام راحل (ره) است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مسئله آزادی قدس دغدغه و مسئله اصلی جهان اسلام است، بیان کرد: باید همه دغدغه مندان دین و شریعت و آزادی انسان به موضوع رهایی قدس شریف بیندیشند.

رئیسی با اشاره به اینکه موضوع قدس نمادی مهم در ارتباط ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان است، ادامه داد: ایستادگی در کنار مظلومان عالمان ازجمله آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس در کنار مردم پرتلاش خراسان‌جنوبی را بسیار ارزشمند می‌دانم، بیان کرد: هر چه حضور مردم در اجتماعاتی چون روز قدس افزایش می‌یابد به همان نسبت بر مسئولیت ما مسئولان نیز افزوده می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه انتظار است که همه تهدیدات در شرایط فعلی تبدیل به فرصت شود، گفت: در دوران دفاع مقدس دیدیم که چگونه بسیجیان و مردم و سایر نیروها با مدیریت جهادی از سد تجاوز دشمن با موفقیت گذشتیم.

رئیسی اظهارکرد: تهدیدات منطقه‌ای چون القاعده و داعش که با نقشه بسیار پیچیده دولت آمریکا، فتنه گری اسرائیل و انگلیس و پول سعودی رخ داد را نیز به فرموده رهبر انقلاب با توان و خواستن جوانان مقاوم از بین بردیم.

وی بیان کرد: این تجربیات در پیش چشم مردم است و انتظار دارند در سایر میادین اقدام و عمل نیز با تبدیل شدن تهدیدات به فرصت‌ها گره‌ها باز شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مردم می‌خواهند وضعیت اقتصادی از دست یک عده از افراد سوداگر و سو استفاده چی و متخلف خارج و بتوانند نیازهای خود را از بازار به شکل عادلانه ای برطرف کنند که این انتظار به حقی است.

رئیسی با اشاره به اینکه دشمن در سه عرصه اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی علیه کشور ما جنگ به راه انداخته است، گفت: در جنگ روانی بر دل‌ها، افکار و باورهای مردم کار می‌کنند و می‌خواهند در فضای روانی جامعه تغییر ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: باور ما در قوه قضائیه بر این است که کار در کشور با همکاری و همیاری همه دستگاه‌های کشور به پیش می‌رود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه هر کجا میدان برای رفع گرفتاری را به مردم و جوانان دادیم به موفقیت رسیدیم، بیان کرد: امیدواریم که با مدیریت جهادی بتوانیم شرایط فعلی را نیز با موفقیت به پیش ببریم.

رئیسی یادآور شد: باید خود را در رفع موانع توانمند دانسته و در حقیقت شعار ما می‌توانیم را باور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد هیچ‌گونه تردیدی در قوه قضائیه وجود ندارد، گفت: برای رونق تولید باید امنیت اقتصادی به وجود آوریم و امنیت اقتصادی نیز با مبارزه جدی با فساد محقق می‌شود چرا که هیچ کارآفرینی در شرایط فساد حاضر به کار نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فضا را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی امن کنیم، گفت: بسترهای فساد را دولت باید اصلاح کند.

وی عنوان کرد: منافذ فساد را باید ببندیم چرا که برخی پرونده‌های فساد را بررسی می‌کنیم می‌بینیم افراد پرونده و رقم‌ها متفاوت است اما جنس پرونده یکی است و این نشان می‌دهد که از یک منفذ چندبار ضربه خورده ایم.

وی ادامه داد: مردم باید احساس عدالت را داشته باشند و این بستگی دارد به عملکردهای عادلانه ما مسئولان است.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: امیدداریم مجلس قوانین و مقرراتی را تنظیم که به موجب آن منافذ فساد بسته شود.

رئیسی با بیان اینکه همچنین دولت بر بازار باید کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و نیازمندی‌ها مردم داشته باشد، ادامه داد: کنترل بر قیمت‌ها باید در مرحله عمل اجرا شود تا به مردم اجحاف نشود.

وی با اشاره به اینکه افراد فرصت طلبی هستند که از فرصت‌ها استفاده و جیب خودشان را پرکنند و نباید این اجازه را به آنها داد، افزود: امیدواریم وزارت صمت، تعزیرات حکومتی دنبال کنند و دستگاه قضائی هم آمادگی دارد تا مشکلی برای زندیگ مردم وجود نداشته باشد.