تاریخ : 1398,شنبه 18 خرداد21:12
کد خبر : 314892 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ایجاد دوره دکتری مدیریت بازرگانی در دانشگاه محقق اردبیلی

معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امسال برای اولین بار در رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بازرایابی در دوره دکتری دانشجو می‌پذیریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ترحم مصری، معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از پذیرش دانشجو در رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی در دوره دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: باتوجه به کشاورزی بودن منطقه و اینکه ۴۰ درصد اشتغال اردبیل در حوزه کشاورزی است، وزارت علوم موافقت کرده است که در دوره دکترای مکانیزاسیون کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی دانشجو پذیرفته شود.

مصری با بیان اینکه در رشته ماشین‌های صنایع غذایی در دوره کارشناسی ارشد برای اولین بار دانشجو می‌پذیریم، ادامه داد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته علوم و صنایع غذایی در مشکین شهر دانشجو می‌پذیریم و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد در رشته صنایع غذایی در اردبیل امسال برای اولین بار پذیرش دانشجو داریم.

معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ظرفیت رشته‌های کشاورزی با هماهنگی وزارت علوم و وزارت کشاورزی تعیین می‌شود؛ معمولا در مقطع دکتری دو نفر را اعلام می‌کنند. در رشته ماشین‌های صنایع غذایی حدود ۳۰ نفر در نویت اول دانشجو می‌پذیریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی در شورای دانشگاه بازبینی شده است، افزود: براساس اینکه وضعیت فارغ التحصیلی به چه شکلی است، نوع پذیرش دانشجو در استان‌های دیگر را هم ارزیابی می‌کنیم.

مصری گفت: در دوره‌های تحصیلات تکمیلی کاهش یا افزایش ظرفیت نداریم، ولی در دوره‌های کارشناسی ارشد با توجه به رشته‌های جدید ظرفیت پذیرش دانشجویان افزایش می‌یابد.