تاریخ : 1398,یکشنبه 19 خرداد16:37
کد خبر : 315034 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مطهری پور در نشست خبری:

ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار نفر در عتبات دانشگاهیان تاکنون

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: با آغاز ثبت نام بیست و یکمین دوره عتبات تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری بیست و یکمین دوره عتبات دانشجویی گفت: از روز گذشته که ثبت نام این دوره آغاز شده تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: ثبت نام‌ها تا ۲۷ خرداد ادامه دارد و با توجه به تعداد زیاد ثبت نام کنندگان ۳۰ خرداد قرعه کشی انجام خواهد شد و نتایج آن از طریق سایت ستاد عتبات دانشگاهیان اطلاع رسانی می‌شود.

مطهری پور خاطر نشان کرد: اعزام‌ها از ۲۷ تیر ماه آغاز و تا ۱۵ مهرادامه دارد. بیش از ۳۵۰ کاروان در قالب ۲۶۸ کاروان هوایی و ۸۲ کاروان زمینی که حدود ۱۳ هزار نفر هستند در این دوره به سفر عتبات می‌روند. براساس تقسیم بندی‌های صورت گرفته دانشجویان متاهل، اساتید و کارکنان، دختران مجرد و پسران مجرد به این سفر اعزام می‌شوند که اعزام دختران از ۲۷ تیر تا اول شهریور و پسران مجرد از اول شهریور تا ۱۵ مهر خواهد بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک ملت مبلغ ۳۰ میلیون ریال وام به سفر‌های هوایی و ۱۵ میلیون ریال وام به سفر‌های زمینی پرداخت می‌شود.

وی در خصوص مجوز خروج از کشور به دانشجویان پسر مجرد گفت: هماهنگی‌های لازم با سازمان وظیفه عمومی انجام شده و در سال گذشته بیش از دو هزار مجوز خروج از کشور برای دانشجویانی که معافیت تحصیلی داشتند صادر شد و در این دوره هم این کار انجام می‌شود.

مطهری پور با ارایه آماری از دوره قبل گفت: در سال ۹۷ در دو دوره نوزدهم و بیستم اعزام دانشجویان به عتبات بیش از ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که آمار چشمگیری بود و در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر را اعزام کردیم هم چنین به بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر تسهیلات وام پرداخت شد. ۸۵ درصد زائران زیر ۴۰ سال بودند و بیش از نیمی افراد طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته زائران اولی بودند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: ۱۱۰ ختم قرآن در طول سفر برگزار شد و برنامه‌های جانبی به همراه بسته‌های فرهنگی برای دانشجویان اجرا شد.