تاریخ : 1398,یکشنبه 19 خرداد18:02
کد خبر : 315041 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

ابراهیم خدایی پیرامون مطالبه تغییر زمان کنکور مطرح کرد:

تعویق یک یا دوهفته ای آزمون کمکی به داوطلبان سیل زده نمی‌کند

رییس سازمان سنجش آموزش در مورد تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری سال ۹۸ گفت: اعمال یک یا دو هفته تأخیر کنکور سراسری، کمکی به داوطلبان سیل­‌زده نخواهد کرد، لازم به ذکر است که سازمان سنجش تضمین می‌کند که ظرفیت­‌های کد رشته محل­‌ها نسبت به سال قبل کمتر نخواهد بود و این ظرفیت‌ها بصورت مازاد در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش سرویس صنفی -آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، ابراهیم خدایی (رییس سازمان سنجش آموزش کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جزئیات سهیمه اختصاص یافته به داوطلبان مناطق سیل‌زده گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد، برای آسیب‌دیدگان سیل­‌زده که خسارت مستقیم جانی یا مالی دیده­‌اند تا ۵ درصد ظرفیت استان‌های سیل­‌زده به داوطلبان همان استان‌ها بصورت مازاد اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای مثال اگر در رشته پزشکی ظرفیت استان خوزستان در دوره روزانه ۱۰۰ نفر باشد، ۵ نفر بصورت مازاد (۱۰۵ = ۵ +۱۰۰) اختصاص می­‌یابد.

لازم به ذکر است که سازمان سنجش آموزش کشور تضمین می‌کند که ظرفیت­‌های کد رشته محل­‌ها نسبت به سال قبل کمتر نخواهد بود و این ظرفیت‌ها بصورت مازاد در نظر گرفته شده‌اند.

خدایی تاکید کرد: این سهمیه برای دانشگاه‌های سایر استان­‌ها لحاظ نمی­‌شودو فقط برای دانشگاه‌های استان‌های آسیب دیده لحاظ خواهد شد. به عنوان مثال از دانشگاه‌های تهران ظرفیتی به مناطق سیل‌زده اختصاص داده نمی‌شود و در صورت عدم وجود رشته در آن مناطق، ظرفیت از دانشگاه‌های استان‌های هم‌جوار در رشته‌های مورد تقاضای استانداری‌ها به مدت حداکثر ۳ سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر مدت تحصیل، اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد:‌ شهر‌ها یا بخش‌هایی که دچار بلایای طبیعی همراه با خسارات جانی و مالی شده‌اند، توسط وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شوند.

وزارت علوم، وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال این هستند به بهترین شکل ممکن عقب­‌ماندگی داوطلبان مناطق سیل­‌زده از زمان کنکور را جبران کنند و مطمئن هستیم یک یا دو هفته تأخیر کنکور سراسری، کمکی به داوطلبان سیل­‌زده نخواهد کرد و بهترین کمک در حال حاضر همان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.