تاریخ : 1398,دوشنبه 20 خرداد13:37
کد خبر : 315162 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

گزارش کنکوری مرکز پژوهش‌ها به هیئت رئیسه مجلس می‌رود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش درباره کنکور سراسری که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده، گفت: این گزارش به هیئت رئیسه مجلس ارائه می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روز گذشته از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارش طرح جایگزین کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرائت شد و مقرر شد به دلیل نزدیکی به زمان برگزاری آزمون سراسری و توجه به ایجاد نکردن استرس برای داوطلبان فعلاً جزئیات بیشتر طرح، پس از کنکور مطرح شود.

وی افزود: پیش از این گفته بودیم که این گزارش بر روی ۷ محور جداسازی آموزش از سنجش و پذیرش، تعدد نوبت برگزاری آزمون، دادن اولویت زمانی به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، قابل استناد بودن سوابق تحصیلی، معدل کتبی و امتحانات نهایی دانش آموزان، قابلیت اجرایی از سال ۱۳۹۹ و ساماندهی سهمیه‌های موجود در کنکور تاکید دارد.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گزارش برای مطالعه به هیئت رئیسه مجلس ارائه می شود و پس از یک ماه در صورت تایید نهایی یک طرح فوریتی برای آن تهیه می شود و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته دانش آموزان و داوطلبان امسال و سال دیگر کنکور هیچ گونه نگرانی درباره کنکور نداشته باشند چرا که این طرح‌ها برای سال‌های آتی است و برای کنکور امسال و سال آینده ملاک عمل تنها مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.