تاریخ : 1398,چهارشنبه 22 خرداد01:05
کد خبر : 315368 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

تحریم فرصتی برای جذاب کردن محتوای الکامپ

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: در نمایشگاه الکامپ از موضوع تحریم به عنوان یک فرصت استفاده کردیم و تلاش کردیم با جذاب کردن محتوا و غنی‌سازی موضوعات الکامپ جذب حداکثری از شرکت‌های داخلی داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ رسول سرائیان دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره تأثیر تحریم‌ها بر برگزاری نمایشگاه الکامپ و فعالیت شرکت‌های حوزه فناوری دیجیتال گفت: تحریم هم یک فرصت و هم یک تهدید برای شرکت‌های داخلی بوده است، اما در نمایشگاه الکامپ ما از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کردیم و تلاش کردیم با جذاب کردن محتوا و غنی‌سازی موضوعات الکامپ جذب حداکثری از شرکت‌های داخلی داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنین تسهیلاتی را برای حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه فراهم کردیم تا بتوانیم از حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه و تبادل اطلاعات و انتقال فناوری استفاده کنیم.

سرائیان اضافه کرد:‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یک تشکل است که اعضا در آن نقش مهم و تأثیرگذاری دارند و وجود تحریم‌ها موجب مشکلاتی برای شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات شده است.

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پایان خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در حوزه واردات تجهیزات و حواله پول مشکلاتی دارند که البته  این موضوع فقط برای این شرکت‌ها نیست و در همه مشاغل وجود دارد، اما از جنبه دیگر فرصتی برای ظهور و بروز استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های داخلی و نوپا ایجاد شده است.