تاریخ : 1398,چهارشنبه 22 خرداد20:30
کد خبر : 315504 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رستمی: منتظر تحولات جدی‌تر دانشگاه آزاد هستیم

رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد تحول مستمر و دائمی دانشگاه‌ها را کار ویژه مورد تایید رهبری دانست و گفت: منتظر تحولات جدی‌تر از دانشگاه آزاد برای مسائل بزرگ کشور هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشمندانی که بد مسیر هستند باعث می شوند انسان ها در باورهایشان دچار شبهه شوند. در حقیقت انسان بد باور خسارت دبده تر از فردی است که جان و مال خود را از دست داده است.

رستمی ادامه داد: مقام معظم رهبری دانشگاه را دارای سه کار ویژه می داند، اگر دانشگاهیان فقط به یکی از این کار ویژه ها توجه کنند، در حقیقت دانشگاه و کارکرد آن را محدود کرده اند.

رییس نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: یکی این کار ویژه ها حل مسائل کشور است، در واقع مسائل کشور باید در دانشگاهی که در قالب های مختلف با مسائل جامعه در ارتباط است، حل شود. دانشگاه مرکز تجمیع قوای علمی کشور است، اگر این مسائل در آن جا حل نشود نمی توان انتظار حل آن ها را در جای دیگر داشت.

رستمی بیان کرد: تربیت قوه عاقله کار ویژه دیگری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تاکید کرده است، این تربیت باید در بخش های فرهنگی، اخلاقی، وهویتی دانشجویان جریان یابد. بحث مهمی از فرآیند شدن و تربیت آن ها در فضای دانشگاه رخ می دهد.

وی تحول مستمر و دائمی دانشگاه ها را سومین کار ویژه مورد تایید رهبری دانست و یادآور شد: دانشگاه علاوه بر حل مسائل کشور در خارج از دانشگاه و تربیت دانشجویان در داخل دانشگاه وظیفه تحول مستمر دانشگاه را نیز بر عهده دارد، در حقیقت ساختار دانشگاه ها باید طوری شود که در تمام زمان ها نباز های موجود در دانشگاه را برطرف کند. این تحول یک قاعده ضروری براز دانشگاه است.

رستمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی گام های بلندی را برداشته است و پیشرفت چشمگیری را داشته، که باید از گره گشایی های این دانشگاه در رفع حل مسائل غفلت کرد؛ اما این مسئله به معنای این نیست که باید راضی به وضع موجود دانشگاه باشیم.

رئیس نها نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی بیان ‌کرد: ما شاهد حضور معنادار و مسئولیت پذیر دانشگاه در جامعه هستیم، توجه به ظرفیت های دانشگاه آزاد برای حل مسائل کشور بسیار حائز اهمیت است. این ظرفیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی موجود است.

وی هدف دانشگاه های کشور را تحقق تمدن اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف نیاز به جهاد مستمر و تلاش های بی وقفه داریم، عافیت طلبی و مسئله گریزی ما را به هدفمان نزدیک نخواهد کرد.