تاریخ : 1398,چهارشنبه 22 خرداد23:51
کد خبر : 315523 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

اوبر کابین تاکسی پرنده اش را به نمایش گذاشت

اوبر که قبلا از برنامه های خود برای استفاده از تاکسی های پرنده در نقاطی همچون دالاس و لس انجلس خبر داده بود، حالا کابین های تاکسی های پرنده خود را در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نیواطلس، اوبر که قبلا از برنامه های خود برای استفاده از تاکسی های پرنده در نقاطی همچون دالاس و لس آنجلس خبر داده بود، حالا کابین های تاکسی های پرنده خود را در معرض دید عموم قرار داده است.

اوبر به تازگی ملبورن استرالیا را هم به فهرست مسیرهای پرواز تاکسی های پرنده خود افزوده است. این اولین شهر در خارج از آمریکاست که قرار است تاکسی های پرنده در آن به پرواز درآیند.

اوبر اعلام کرده که تاکسی های پرنده این شرکت از سال آینده میلادی مسافران را به صورت هوایی حمل و نقل خواهند کرد. البته پیش از این شرکت های دیگری هم از راه اندازی تاکسی های هوایی خبر داده بودند که از جمله آنها می توان به بوئینگ، بل، دایملر و آستون مارتین اشاره کرد.

اوبر این خدمات جدید خود را اوبر ایر نام نهاده و اولین بار در سال 2016 از برنامه های خود در این زمینه خبر داد. تاکسی هوایی اوبر از توانایی نشست و برخاست عمودی برخوردار بوده و انتظار می رود تکمیل طرح های اوبر در این زمینه تا سال 2023 به طول بینجامد.

البته هنوز قوانین راه اندازی خدمات تاکسی هوایی مشخص نشده ولی مقامات محلی در کشورهای استرالیا و آمریکا در حال برنامه ریزی در این زمینه هستند. همچنین به نظر می رسد هزینه استفاده از این خدمات بسیار بالا باشد و افراد عادی فعلا نتوانند از آن استفاده کنند.


کد خبرنگار : 15