تاریخ : 1398,جمعه 24 خرداد22:18
کد خبر : 315662 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه‌ها باید از فضای مدرک‌گرایی فاصله بگیرند

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین با انتقاد از عملکرد امروز دانشگاه‌ها در کشور گفت: دانشگاه‌ها باید از فضای مدرک گرایی فاصله گرفته و به سمت تربیت کارآفرین حرکت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سید ابولحسن نائینی عصر امروز در نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین با حضور جمال عرف معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور، حمید ملانوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، سعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری و زاهدی استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کشور امروز به کارآفرینان نیاز دارد و تربیت این کارآفرینان وظیفه دانشگاه هاست اما برای رسیدن به این مرحله باید از مدرک گرایی فاصله بگیریم.

وی گفت: بنیان گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) از همان سالهای پیروزی انقلاب بر اهمیت دانشگاه و نگاه تربیتی آن تاکید داشتند ولی در این سالها آنطور که باید نتوانستیم از ظرفیت فضای دانشگاهی و جوانان دانشجو در کشور بهره گیری کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: جوانان ما امروز از ظرفیت های خوبی برخوردارند، خلاقیت و نوآوری زیادی در آنها دیده می‌شود و منبع خوبی از انرژی هستند که در صورت اعتماد به آنها میتوانند به خوبی درخشش کنند.

نائینی افزود: امروز در استان قزوین بیش از 1 هزار و 900 دانشجوی دکتری در حال تحصیل هستند و نزدیک به 1 هزار عضو هیئت علمی در استان داریم که نشان از ظرفیت های خوب استان در عرصه دانشگاهی است.