تاریخ : 1398,یکشنبه 26 خرداد13:13
کد خبر : 315808 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

مبلغ «شهریه» ترم تابستان ۹۸ دانشگاه‌های کشور +جدول

میزان شهریه در دانشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است، برای مثال شهریه ثابت در دانشگاه ایلام 150 هزار تومان، شهریه متغیر 50 هزار تومان، شهریه دروس پایه 60 هزار تومان است در حالی که همین آیتم ها در دانشگاه محقق اردبیلی رقم های دیگری دارد. البته تا تنظیم این گزارش دانشگاه های بزرگ تهران شهریه های ترم تابستانه خود را اعلام نکرده اند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها دانشجویان درگیر امتحانات پایان ترم هستند و بخشی از این دانشجویان نیز نیم نگاهی به ترم تابستان برای اخذ واحدهای درسی جامانده و یا مد نظر خودشان را دارند. البته شرایط برگزاری ترم تابستان در همه دانشگاه‌های کشور فراهم نیست و معمولا چندین دانشگاه در اقصی نقاط کشور مجری برگزاری ترم تابستان می‌شوند و دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور با توجه به رشته و مسافت و سایر مسائل، بهترین دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

در این میان یکی از مهمترین معیارها و ملاک‌های دانشجویان برای حضور یا عدم‌حضور در ترم تابستانی دانشگاه‌ها میزان شهریه آن است. میزان شهریه در دانشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است، برای مثال شهریه ثابت در دانشگاه ایلام 150 هزار تومان، شهریه متغیر 50 هزار تومان، شهریه دروس پایه 60 هزار تومان است در حالی که همین آیتم ها در دانشگاه محقق اردبیلی رقم های دیگری دارد. البته تا تنظیم این گزارش دانشگاه های بزرگ تهران شهریه های ترم تابستانه خود را اعلام نکرده اند.

به همین بهانه در ادامه جدول شهریه ترم تابستان 8 دانشگاه کشور آمده است.

مبلغ «شهریه» ترم تابستان ۹۸ دانشگاه‌های کشور +جدول


کد خبرنگار : 16