تاریخ : 1398,یکشنبه 26 خرداد14:42
کد خبر : 315832 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

متون و منابع درسی علوم پزشکی ارزشیابی می شوند

سامانه کمیسیون ارزشیابی متون و منابع علوم پزشکی با ابلاغ وزیر بهداشت در معاونت آموزشی وزارت بهداشت ایجاد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، کمیسیون ارزشیابی متون و منابع علوم پزشکی در راستای دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه سلامت و در اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی که نقشه راه حوزه آموزش را تبیین می‌کند، ایجاد شده است.

این کمیسیون همچنین بستری را برای ارتقای کیفیت و کمیت کتب مرجع تالیفی از سوی اساتید و صاحبنظران حیطه های مختلف ایجاد کرده است.

این کمیسیون ابتدا شاخص های کتاب مرجع را با کمک صاحبنظران و نظرخواهی از دانشگاه ها طی چند نوبت ویرایش، مصوب کرد. سپس طی دو نوبت فراخوان از دانشگاه های علوم پزشکی در مجموع ۲۹۷ عنوان کتاب از ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور که به دبیرخانه کمیسیون ارسال شده بود را مورد ارزیابی و داوری قرار داد.

در سال جاری به جهت تسهیل و تسریع دریافت و داوری کتب تالیفی این امکان فراهم شده که مولفین بتوانند درخواست خود را شخصاً و به صورت آنلاین جهت دبیرخانه کمیسیون در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده، ارسال کنند تا مورد داوری همتا قرار گیرد.

امکان ارسال مستقیم و فیزیکی کتاب به آدرس معاونت آموزشی وزارت بهداشت توسط دانشگاه ها وجود دارد.

تمامی کتاب های چاپ شده در حوزه پزشکی اعم از انتشارات دانشگاه یا سایر ناشران و نیز کتب تالیفی توسط افراد غیر هیئت علمی همگی قابل ارسال و بررسی هستند و کتبی که منتخب می شوند ضمن معرفی رسمی توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درج در سامانه کمیسیون، حائز دریافت گواهی و معرفی به هیئت ممیزه دانشگاه ها، جهت لحاظ حداکثر امتیاز تالیف کتاب خواهند شد.

کتب مرجع معرفی شده از سوی این کمیسیون، کتب قابل توصیه برای مطالعه به عنوان منابع درسی بوده و کتب رفرنس آزمون های ملی به صورت جداگانه از سوی دبیرخانه های مربوطه در معاونت آموزشی وزارت بهداشت به صورت سالانه اعلام می شوند.