تاریخ : 1398,یکشنبه 26 خرداد22:42
کد خبر : 315891 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه آزاد قم بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد

دانشگاه آزاد قم در چهار گروه دانشگاهی در مقطع کارشناسی پیوسته و ۶ رشته دانشگاهی کارشناسی ناپیوسته و براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه آزاد قم در چهار گروه دانشگاهی در مقطع کارشناسی پیوسته و ۶ رشته دانشگاهی کارشناسی ناپیوسته و در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما در ۱۰ رشته براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

گروه مهندسی این دانشگاه در رشته‌های مهندی پزشکی، صنایع، کامپیوتر، علوم کامپیوتر، عمران، مکانیک، معماری، برق و علوم دامی دانشجو بدون کنکور پذیرش می‌کند.

در علوم پایه در مقطع کارشناسی پیوسته، رشته‌های فیزیک، فیزیک مهندسی، شیمی، شیمی کاربردی، میکروبیولوژی، زیست فناوری، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی سلولی و مولکولی نیز بدون کنکور ارائه می‌شوند.

در حوزه علوم انسانی، زبان و ادبیات عرب، زبان و ادبیات انگلیسی، تربیت مترجم زبان انگلیسی، فلسفه و حکمت اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، روانشناسی، حقوق، حسابداری، مدیریت دولتی، صنعتی و بازرگانی، علوم تربیتی و علوم سیاسی در مطقع کارشناسی پیوسته صرفا براساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرفته می‌شود.

در گروه هنر نیز در رشته‌های نقاشی، ارتباط تصویری و ادبیات نمایشی داوطلبان بدون کنکور می‌توانند در دانشگاه آزاد قم تحصیل کنند.

مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر، آموزش زبان انگلیسی، آموزش دینی و عربی، آموزش و پرورش ابتدایی، حسابداری، معماری و گرافیک نیز از رشته‌های کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه است که براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند. 

رشته‌های نقشه کشی معماری، نرم افزار، حسابداری، گرافیک، تربیت بدنی، تأسیسات، طراحی چاپ، چاپ و نشر و الکتروتکنیک نیز در آموزشکده سمای این دانشگاه بدون کنکور ارائه می‌شوند.

گفتنی است؛ مهلت ثبت نام در دانشگاه آزاد قم در این رشته‌ها تا ۶ شهریور ۹۸ اعلام شده است.


کد خبرنگار : 38