تاریخ : 1398,دوشنبه 27 خرداد01:00
کد خبر : 315904 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

افزایش ۲۰ درصدی کمک دولت به کمیته امداد امام خمینی(ره)

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال کمکهای دولت به این نهاد ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» پرویز فتاح بعد از ظهر یکشنبه در جریان بررسی مسایل و مشکلات مددجویان تحت پوشش تکاب با اشاره به توجه ویژه دولت به رفع نیاز مددجویان این نهاد اظهارداشت: درصدد هستیم رویکرد خدمات امداد از پرداخت مستمری به سمت ایجاد اشتغال و خودکفایی تغییر یابد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم رویکرد خدمات امداد از پرداخت صدقه و مستمری به سمت پرداخت وام‌های قرض الحسنه و ایجاد اشتغال و خودکفایی تغییر یابد و اقدامات مهمی نیز در این زمینه انجام شده است.

رئیس کمیته امداد کشور اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی آذربایجان غربی، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای خدمات رسانی بهتر این کمیته امداد تکاب مصوب شده و امیدواریم این اعتبار به زودی اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: تسهیلات اشتغال نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این نهاد با مصوبه دولت از ۲۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

فتاح با اشاره به حمایت‌های دولت از خدمات کمیته امداد امام (ره) افزود: علاوه بر آن با همکاری دولت، سقف تسهیلات کارگشایی و وام جهیزیه خانواده‌های امداد نیز برداشته شده و این تسهیلات به صورت نامحدود به جامعه هدف پرداخت می شود.

وی بیان کرد: وام ضروری و کارگشایی کمیته امداد بدون محدودیت علاوه بر مددجویان، از طریق صندوق امداد ولایت به جامعه غیر تحت پوشش امداد نیز پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: تسهیلات کارگشایی امداد تاکنون با کارمزد سه درصد پرداخت می‌شد که برای رفاه حال مددجویان، کارمزد این تسهیلات نیز به صفر رسیده و نوعی وام قرض الحسنه واقعی به شمار می‌رود که در توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش امداد نقش مؤثری دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: در حال حاضر مستمری ماهانه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بلافاصله ۲ روز پس از واریز یارانه‌ها، پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مصمم به ارتقای سطح خدمات و حمایت‌های امداد از جامعه هدف در تکاب هستیم، ادامه داد: مبلغ دریافتی ماهانه هر یتیم تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان نسبت به سرانه استانی و کشوری پایین است و باید ارتقا و بهبود یافته و به سطح مطلوب و کافی برسد.

ساخت ۱۰۳ مسکن برای مددجویان فاقد مسکن در شهرستان تکاب از جمله موارد تصویب شده در این جلسه بود.