تاریخ : 1398,یکشنبه 26 خرداد23:39
کد خبر : 315907 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

هشت رشته کارشناسی ارشد به دانشگاه خوارزمی افزوده می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: هشت رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری اول مهر به رشته‌های دانشگاه خوارزمی افزوده می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدحسین عبداللهی، معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از اضافه شدن هفت رشته گرایش در سال تحصیلی جدید در مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: مجوز این رشته‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ گرفته شده است.

عبداللهی ادامه داد: گرایش توسعه منابع انسانی در مدیریت دولتی، حسابرسی در حسابداری، زمین شناسی نفت زیرمجموعه علوم زمین، مخاطرات محیطی، مطالعات منطقه‌ای و گرایش داده کاوی از مجموعه علوم کامپیوتر امسال در دانشگاه ما اضافه می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی بیان کرد: همه این رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیریم و در روانشناسی بالینی هم در مقطع دکتری امسال دانشجو پذیرش می‌شود.

وی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی هنوز رشته‌ای اضافه نشده و بعید است امسال موفق به اضافه کردن رشته جدید شویم، افزود: با این حال در چند رشته در حوزه علوم اقتصادی، حقوق، علوم زیستی، علوم مالی و ریاضی به وزارت علوم پیشنهاداتی ارائه کرده ایم که به تدریج بررسی می‌شود و امیدواریم فرآیند اضافه شدن تعدادی از این رشته‌ها تا مهر سال ۹۹ فراهم شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نسبت به سال گذشته تغییری نداشته، گفت: با اینکه رشته‌های جدید در دانشگاه پذیرش داریم؛ اما در بعضی رشته‌ها هم به دلیل حجم بالای کلاس ها، امسال پذیرش نداریم و به همین دلیل تغییری در سهمیه دانشگاه خوارزمی امسال نخواهیم داشت.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در دانشگاه خوارزمی به دلیل اینکه صندلی خالی وجود ندارد، پذیرش دانشجو صرفا براساس سابقه تحصیلی صورت نمی گیرد.