تاریخ : 1398,دوشنبه 27 خرداد01:29
کد خبر : 315924 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

عدم تفاوت آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت های پژوهشی و آموزشی این دانشگاه بر اساس سیاست کلی نظام آموزش کشور است و میزان کار در این دوبخش همانند دانشگاه های دولتی بوده و تفاوتی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش و آموزش در دانشگاه های کشور گفت: مهم ترین مقوله برای مراکز علمی و دانشگاهی کارکرد آموزش و پژوهش است که می تواند در عرض مدت زمان کوتاهی با استفاده از ظرفیت موجود در این دو بخش بسیاری از قفل های کشور را باز کرد.

وی افزود: سبک فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد در راستای منویات مقام معظم رهبری و نظام آموزش عالی کشور است که در این رابطه باید بگویم اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد افراد نخبه و جزو بهترین رتبه های علمی هستند .

رنجبر با اشاره به اینکه نباید میزان کار اساتید در حوزه آموزش و پژوهش بادیگر دانشگاه ها مقایسه شود، تصریح کرد: روند فعالیت اعضای هیئت علمی همه دانشگاه ها دارای سرعت مطلوبی است و تلاش آنها در یک مسیر انجام می شود که باید بگویم حق الزحمه این افراد نیز براساس مقدار و زمان فعالیت آنها محاسبه می شود.

وی درباره افزایش حقوق اساتید دانشگاه آزاد ادامه داد: مقوله افزایش حقوق اساتید زمان می برد و بدون شک انجام خواهد شد  زیرا باید در مصوبات هیئت امنا تصویب و روند طبیعی خود را طی کند این درحالی است که موضوع افزایش حقوق و معوقات اساتید ذخیره می شود و تا فصل تابستان به طول می انجامد اما جای نگرانی نیست و انجام خواهد شد.