تاریخ : 1398,دوشنبه 27 خرداد18:34
کد خبر : 316017 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مطالبات مناطق سیل زده ایلام از طرف وزارت نیرو پرداخت می شود

استاندار ایلام گفت: مطالبات و خسارت های مناطق سیل زده ایلام از جمله روستای «چم شیر» از طرف وزارت نیرو پرداخت می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، قاسم سلیمانی روز دوشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان با تاکید بر این مهم که باید تا پایان سال مشکلی به نام خسارات سیل نداشته باشیم، اضافه کرد: دستگاه های درگیر در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده باید مواظب باشند در امور پیشرو در دام بروکراسی نیافتند و دچار روزمرگی نشوند.

وی در ادامه خواستار عمل و اقدام فوری دستگاه های ذیربط نسبت به تعهدات خود در مناطق سیل زده شد و گفت: باید به دغدغه مردم مناطق سیل زده توجه جدی و اقدام فوری کرد و اگر در این زمینه انقلابی عمل نکنیم هزینه ها بالا تر می رود.

استاندار ایلام در ادامه ضمن تاکید بر اولویت بندی در امور، تصریح کرد: اگر هر چیز سرموقع و سر جای خود انجام نگیرد اوضاع شامل مرور زمان می شود این در حالی است که مردم مناطق سیل زده بر روی قول و وعده های ما حساب کرده اند.

وی در ادامه با تشکر از برخی دستگاه ها از جمله سپاه که نسبت به انجام تعهدات خود عمل نموده است، بیان داشت: اگر جایی مواردی هست که بر طبق وعده داده شده توسط مسئولان کشوری انجام نشده است مدیران ذیربط در استان باید بروند و در جهت احقاق حق مردم مطالبه گر آن وعده ها باشند.

وی در ادامه به دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور و دستور صریح در پرداخت به موقع مطالبات مناطق سیل زده از طرف وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: ضمن پیگیری مستمر این مهم توسط استانداری، شرکت سد و نیروگاه سیمره نیز باید گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت ها به مناطق بالا دست سد به وزارت نیرو ارائه دهند و خواستار تسریع در پرداخت ها شوند.

گفتنی است که نماینده سد و نیروگاه سیمره در این نشست عنوان کرد که تا کنون بالغ بر ۴۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان بابت تملک منازل مسکونی به مناطق بالا دست سد پرداخت شده است.A