تاریخ : 1398,دوشنبه 27 خرداد20:30
کد خبر : 316030 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تولید شبیه ساز مخازن نفتی

طرح دستگاه شبیه‌ساز مخازن نفتی مورد استفاده در پروژه‌های نفت و گاز برای اولین بار در کشور در پارک علم و فناوری البرز تولید شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، میثم راضی فر، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اعلام این خبر درباره ویژگی‌های این طرح گفت: این نمونه می‌تواند در مقابل دمای ۱۵۰ درجه و فشار بالا را مقاومت کند و قابلیت انتقال امواج و سیالات را داشته باشد.

وی با اشاره به این که ۱۵ سال برای این پروژه زمان و هزینه صرف شده است، گفت: دنیا به سوی ژئومکانیک و ژئوتکنیک پیش می‌رود و این بحث، بحث نو و جدیدی است، اظهار کرد: با این تکنولوژی میدان و شرایط مخزن واقعی را شبیه سازی شده است و همه آزمایش‌ها و تست‌های لازم برای حصول اطمینان از کیفیت محصول نیز انجام شده است و در حال حاضر به صورت پایلوت در برخی از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به هم افزایی خوب شرکت‌های مختلف و برندهای صنعتی در پارک علم و فناوری البرز خاطرنشان کرد: با استفاده از امکانات این پارک شرایط خوبی برای موفقیت شرکت و دستاوردهایمان فراهم شده است و برای موفقیت بیشتر و تجاری کردن محصولات در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به این که این شرکت در زمینه نفت و گاز بحث ژئومکانیک و ژئوتکنیک را دنبال می‌کند، گفت: این مخازن در صنایع فوق عمیق مثل مخازن نفت، استخراج نفت و در اعماق حفاری را کاربرد دارد.

راضی فر با اشاره به حمایت شرکت‌های نفتی از تولید این محصول گفت: بازار ما حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و با ۲۵ نیروی فعال برای تولید این محصول و سایر محصولات مورد نیاز پروژه‌های سدسازی و مخازن مورد نیاز آنها تلاش می‌کنیم.