تاریخ : 1398,سه شنبه 28 خرداد00:02
کد خبر : 316049 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

راه‌یابی دانشجویان دانشگاه شیراز به مرحله نهایی المپیاد دانشجویی

بیست و چهارمین المپیاد غیر متمرکز دانشجویی سال ۹۸ منطقه ۷ کشور با مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شد و ۶۴ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز موفق شدند به مرحله کشوری این رقابت علمی صعود کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیست وچهارمین المپیاد غیر متمرکز دانشجویی سال ۹۸ منطقه ۷ کشور با مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شد و ۶۴ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز موفق شدند به مرحله کشوری این رقابت علمی صعود کنند.

دانشگاه شیراز مسئول مرکز منطقه ۷ المپیاد دانشجویی کشور است و دفتر استعداد‌های درخشان به عنوان دبیر اجرایی این آزمون مسئولیت برگزاری آزمون و اعلام نتایج به سازمان سنجش را به عهده دارد.

این رقابت علمی در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، حقوق، علوم تربیتی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، مهندسی مواد، روان شناسی، مهندسی صنایع و سلول‌های بنیادی به مدت دو روز و همزمان در دانشگاه‌های کشور ترتیب یافت.

مرحله اول المپیاد در سه حوزه دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج و دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

در مرحله اول این المپیاد ۲۵۴ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به رقابت پرداختند. ۱۰۴ نفر دانشجویان دانشگاه شیراز، ۶۱ نفر دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر، و ۲۹ نفر از دانشگاه یاسوج و ۶۰ نفر دانشجویان سایر دانشگاه ها.

در مرحله اول این المپیاد جمعاً ۸۱ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد به مرحله نهایی راه یافتند. ۶۴ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز، ۷ نفر دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر و ۱۰ نفر ازدانشجویان سایر دانشگاه ها.

پذیرفته شدگان مرحله اول المپیاد به همراه رتبه‌های ۱۵-۱ آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌هایی مذکور در روز‌های سوم و چهارم مردادماه امسال در دانشگاه شهید عباسپور تهران با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، سال گذشته ۲۴ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز موفق شدند رتبه‌های برتر ۱۵-۱ را در مرحله نهایی المپیاد دانشجویی کسب کردند.


کد خبرنگار : 38