تاریخ : 1398,سه شنبه 28 خرداد14:52
کد خبر : 316135 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

افزایش مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در کانون‌های فرهنگی

نرخ مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، دینی و مذهبی از ۵ درصد کل دانشجویان در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۲۵ درصد کل دانشجویان در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گزارشی درباره عملکرد این وزارتخانه و دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه کانون‌های فرهنگی در زمینه‌های دینی و مذهبی، ادبی، فرهنگی و هنری، اجتماعی و اندیشه ارائه کرد.

در پنج سال گذشته در حالی که تعداد کل دانشجویان علوم پزشکی کشور از حدود ۱۷۰ هزار نفر به حدود ۲۰۸ هزار نفر افزایش یافته است، تعداد کل کانون‌های فرهنگی، دینی و مذهبی فعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تعداد ۳۴۲ کانون در سال ۱۳۹۲ به ۶۸۹ کانون فرهنگی دانشجویی در سال ۱۳۹۷ رسیده است که حاکی از رشد بیش از ۱۰۱ درصدی دارد.

بر این اساس در سال ۱۳۹۲ تعداد ۸ هزار و ۷۵۵ دانشجو در کانون‌های فرهنگی، دینی و مذهبی فعال بودند که این تعداد در سال ۱۳۹۷ به ۵۲ هز ار و ۳۹۰ دانشجوی فعال در کانون‌های فرهنگی رسیده است که حاکی از رشد حدود ۵۰۰ درصدی جذب دانشجویان در حوزه کانون‌های فرهنگی و دینی، مذهبی در طی پنج‌سال گذشته بوده است.

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و معاونت‌های تابعه آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توانسته‌اند نرخ مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، دینی و مذهبی را از طریق فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی و دانشجویی و از حدود ۵ درصد کل دانشجویان در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۲۵ درصد کل دانشجویان در سال ۱۳۹۷ افزایش دهند.

آمار فعالیت های کانون‌های جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این آمار گزارش نشده است.