تاریخ : 1398,چهارشنبه 29 خرداد03:02
کد خبر : 316228 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

برگزاری اولین کنگره «روانشناسی و علوم رفتاری» در دانشگاه تبریز

اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روانشناسی و علوم رفتاری 16 و 17 مهرماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ منصور بیرامی رئیس اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روانشناسی و علوم رفتاری در دانشگاه تبریز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اهداف این کنگره اظهار داشت: اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روانشناسی و علوم رفتاری بیشتر با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص تازه‌ترین یافته‌ها و موضوعات روانشناسی و علوم رفتاری برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز در این باره از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان حوزه روانشناسی و گرایش‌های وابسته خواست، آثار پژوهشی و نظری خود در محورهای موضوعی این کنگره را از طریق سامانه آن ارسال کنند، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال چکیده  مقاله 31 خرداد و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات نیز 31 مردادماه سال‌جاری اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای موضوعی این کنگره افزود: روانشناسی و فناوری‌های نوین (فضای مجازی و...)، تازه‌های علوم شناختی، تازه‌های روانسنجی و ارزیابی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی بالینی، روانشناسی تربیتی و مدرسه، روانشناسی دین و معنویت و آسیب‌شناسی روانی از جمله محورهای آن است.

رئیس اولین کنگره دوسالانه تازه‌های روانشناسی و علوم رفتاری در دانشگاه تبریز اضافه کرد: روانشناسی اجتماعی و فرهنگی، مشاوره و خانواده درمانی، اعتیاد (سبب‌شناسی و مداخلات درمانی)، آسیب‌های روانشناختی نو پدید، روانشناسی تحول و اختلالات دوره تحول، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی و ادبیات، روانشناسی و فلسفه و ... از دیگر محورهای اصلی این کنگره است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دریافت مقالات صرفاً از طریق بخش کاربران سامانه  این کنگره به آدرس http://www.pbs2019.ir/fa  صورت خواهد گرفت، یادآور شد: علاقمندان برای ارسال چکیده مقالات، ابتدا باید از بخش ورود کاربران در سایت ثبت‌نام کرده و سپس به ارسال چکیده مقالات خود اقدام کنند. پس از ثبت چکیده، منتظر نتایج داوری بمانند. ارسال مقاله اصلی پس از داوری چکیده‌ها صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، اولین کنگره ملی دوسالانه تازه‌های روانشناسی و علوم رفتاری در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت شده است و مقالات پذیرفته شده در کنگره، در پایگاه مذکور نمایه خواهند شد.