تاریخ : 1398,چهارشنبه 29 خرداد03:31
کد خبر : 316233 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

دادستان شیراز نظر کمیته حقیقت‌یاب سیل را بی‌اعتبار دانست

دادستان شیراز گفت: نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب شورای شهر فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی بوده و انتشار آن وجاهت قانونی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، قاضی آسیابی اظهار داشت: با توجه به تشکیل پرونده قضایی نسبت به سیل شیراز و رسیدگی در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، طبق قانون مرجع تعیین هیات کارشناسی تنها مرجع قضایی ذیصلاح بوده و مبنای تشخیص مقصرین نیز نظر هیات کارشناسی منتخب مرجع قضایی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب شورای شهر فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی بوده و انتشار آن فاقد هرگونه وجاهت قانونی است، افزود: تذکر لازم از ناحیه دادستانی به کمیته مذکور داده خواهد شد.

دادستان شیراز همچنین بیان کرد: با توجه به وصول نظریه هیات پنج نفره کارشناسی، چهار تن از شهرداران ادوار مختلف شیراز هرکدام به میزان ۲۵ درصد مقصر شناخته شده اند و نظریه هیات کارشناسی در مرحله ابلاغ است.

آسیابی تصریح کرد: در نظریه هیات کارشناسی تعیین شده از سوی مرجع قضایی فقط شهرداری شیراز مقصر شناخته شده و در نظریه مذکور به جز شهرداری نامی از نهاد یا نهادهای دیگر به عنوان مقصر برده نشده است.

دادستان شیراز تصریح کرد: بر اساس نظریه هیات کارشناسی سه نفره قبلی نیز دو تن از مدیران مقصر شناخته شده بودند که در نظریه هیات پنج نفره، تعداد مقصران به چهار نفر افزایش یافت.