تاریخ : 1398,شنبه 01 تير07:43
کد خبر : 316595 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

به زودی؛

قانون «مقابله با فروش پایان‌نامه دانشگاهی» ابلاغ می‌شود

مدیر حقوقی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه قانونی برای مقابله با فروش تحقیقات و پایان‌نامه‌های دانشگاهی تدوین شده است گفت: مراحل تدوین و ابلاغ آیین‌نامه این قانون در مراحل نهایی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سوژه مردمی «چرا با فروشندگان تحقیق دانشگاهی برخورد نمی‌شود» عنوان سوژه ثبت شده در سامانه «فارس من» است که در آن از فروش تحقیقات قلابی در کافی‌نت‌ها که بسیار رواج دارد شکایت شده است.

در همین زمینه مدیر حقوقی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه قانونی به تازگی برای مقابله با فروش تحقیقات و پایان‌نامه‌های دانشگاهی تدوین شده است اظهار کرد: مراحل تدوین و ابلاغ آیین‌نامه این قانون در مراحل نهایی است.

سید یونس نورانی افزود: در دانشگاه بوعلی سینا کمیته‌ای تحت عنوان کمیته «برخورد با تخلفات پژوهشی» تشکیل شده که در آن هرگونه شکایت از شخص حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر گونه تخلف و شکایت در این زمینه با ارائه مدرک و شواهد معتبر و مستندات مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: اگر شکایت از هیأت علمی دانشگاه باشد این موضوع در هیأت انتظامی و اگر شکایت از کارمندان دانشگاه باشد در هیأت تخلفات اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر حقوقی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: اگر شکایتی از دانشجویان دانشگاه در این زمینه شود نیز کمیته انضباطی دانشجویی باید این مشکل را مورد پیگیری قرار دهد.

وی در پاسخ به اینکه امسال میزان تخلفات تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه چقدر بوده است گفت: نمی‌توان در این زمینه آماری داد اما اجمالاً باید بگویم سر این کمیته در این زمینه خلوت نبوده و گزارش شکایت در این مورد زیاد بوده است.

نورانی در پایان تاکید کرد: هر کس که ادعا دارد تحقیقات و پایان‌نامه در کافی‌نت‌ها فروخته می‌شود باید مستندات و مدارکی را به این کمیته برای بررسی بیشتر ارائه دهد تا در أسرع وقت در این زمینه پیگیری شود.