تاریخ : 1398,یکشنبه 02 تير00:56
کد خبر : 316714 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اخراج ۱۲ کارمند دانشگاه بناب به دلایل واهی

یک منبع آگاه از اخراج ۱۲ نفر از کارمندان دانشگاه بناب خبر داد و گفت: این کارمندان هم اکنون در مقابل دفتر ریاست این دانشگاه تجمع کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، یک منبع آگاه از اخراج ۱۲ نفر از کارمندان دانشگاه بناب خبر داد و گفت: این کارمندان هم اکنون در مقابل دفتر ریاست این دانشگاه تجمع کرده اند.

این منبع آگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: اکثر این نیرو‌ها سال‌ها با حداقل حقوق دریافتی، صادقانه خدمت کرده‌اند و اخراج آنان به بهانه‌های واهی، انتخاباتی در جهت تسویه حساب‌های سیاسی اصلا کار اخلاقی و منصفانه‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه دلیل اخراج نیرو‌ها را نبود بودجه یا عدم نیاز اعلام می‌کنند، بیان کرد: اگر بودجه نیست چگونه برای افراد بازنشستی، اخیرا سکه طلا و فرش دست بافت از بودجه دانشگاه داده اند و حقوق بازنشستگان اخیر معادل حقوق همه نیرو‌های شرکتی مذکور است و شنیده می‌شود برای یک درس بسیار معمولی، شصت میلیون تومان حق التدریس به استاد مدعو داده می‌شود.

این منبع آگاه با بیان اینکه رقابت‌های جناحی انتخابات پیش رو نباید موجب بی رحمی در مورد کارکنان ضعیف شود، افزود: با کمترین مدیریت در هزینه‌ها می‌توان جلوی تبعات این امر ناپسند را گرفت از طرفی شنیده‌ها حاکی از این است که عده‌ای مصمم هستند یک کارمند دانشگاه آزاد را به دانشگاه دولتی منتقل یا مامور کنند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه چگونه در این وضعیت اقتصادی جوابگوی خانواده‌های خود باشیم، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات پیش رو، مباحث تعدیل سیاسی شکل گرفته تا اینکه به راحتی ۱۲ نیرو از کار بیکار شوند و احتمالا بعد از تعدیل این افراد در طول زمان نیرو‌های دیگری را جایگزین آن‌ها کنند.

این کارمند اخراجی دانشگاه بناب اظهار کرد: اکثریت این ۱۲ نفر متاهل بوده و دارای چندین فرزند هستند و معلوم نیست سرنوشت این خانواده که چشم امیدشان به ما بود به کجا خواهد رسید.