تاریخ : 1398,یکشنبه 02 تير14:07
کد خبر : 316754 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

جزئیات برگزاری ترم تابستان ۹۸ دانشگاه‌های علوم پزشکی +جدول

دانشگاه های علوم پزشکی نیز از برگزار کنندگان ترم تابستان هستند، بر اساس اطلاعیه های موجود، دانشگاه های علوم پزشکی، ایران، تهران و اردبیل از جمله دانشگاه هایی هستند که تا به امروز برنامه های ترم تابستان خود را ارائه داده اند. از طرفی دیگر اطلاع از قوانین ترم تابستان در این دانشگاه ها یکی از سوالات همیشگی دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها و با پایان یافتن امتحانات هستند دانشجویانی که به فکر ترم تابستان برای جبران دروس عقب مانده یا گذراندن دروس عمومی باشند. در این بین دانشگاه های علوم پزشکی نیز از برگزار کنندگان ترم تابستان هستند، بر اساس اطلاعیه های موجود، دانشگاه های علوم پزشکی، ایران، تهران و اردبیل از جمله دانشگاه هایی هستند که تا به امروز برنامه های ترم تابستان خود را ارائه داده اند. از طرفی دیگر اطلاع از قوانین ترم تابستان در این دانشگاه ها یکی از سوالات همیشگی دانشجویان است.

نگاهی به قوانین
1- هر واحد درسی، مقدار یا میزان درسی است که مفاد آن به ترتیب به صورت نظری 17 ساعت، عملی یا آزمایشگاهی 34 ساعت، کارگاهی و کارآموزی یا عملیات میدانی و کارآموزی در عرصه 51 ساعت، در طول یک نیمسال تحصیلی یا دوره تابستانی، طبق برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی تدریس می شود.

2- طول مدت امتحانات پایان نیمسال یا پایان دوره تابستانی جزو مدت آموزش محسوب نمی شود.

3- تعداد واحدهای انتخابی در دوره تابستانی حداکثر 6 واحد درسی است.

4- هر واحد درسی، مقدار یا میزان درسی است که مفاد آن به ترتیب به صورت نظری 17 ساعت، عملی یا آزمایشگاهی 34 ساعت، کارگاهی و کارآموزی یا عملیات میدانی و کارآموزی در عرصه 51 ساعت، در طول یک نیمسال تحصیلی یا دوره تابستانی، طبق برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی تدریس می شود. در مورد رشته هایی که دارای پروژه هستند مدت اجرای پروژه در یک نیمسال متناسب با واحد آن، توسط استاد مربوط تعیین می شود.

5- هر سال تحصیلی مرکب از دو نیمسال تحصیلی و در صورت ضرورت و داشتن شرایط و امکانات یک دوره تابستانی است. مدت آموزش هر نیمسال تحصیلی شامل 17 هفته و هر دوره تابستانی شامل 6 هفته آموزش با رعایت مفاد ماده 5 است.

جزئیات ترم تابستانی ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی تهران +جدول

********

جزئیات ترم تابستانی ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی ایران

*********

جزئیات ترم تابستان ۹۸ و شهریه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

جزئیات ترم تابستان ۹۸ و شهریه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل +جدول

دانشجویان علوم پزشکی می توانند در صورت برگزاری ترم تابستان در دانشگاه های خود جزئیات آن را برای ما اعلام کنند. ما در شبکه های اجتماعی با آی دی @iusnews پیدا می کنید


کد خبرنگار : 16