تاریخ : 1398,یکشنبه 02 تير19:12
کد خبر : 316786 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نقوی حسینی با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات:

نبود نظارت بر پیمانکار درد غم انگیز دانشگاه آزاد است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: نبود نظارت بر کار پیمانکار در امور اجرایی، عمرانی و خدماتی درد غم انگیز دانشگاه آزاد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش رئیس دانشگاه آزاد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت:  این گزارش یادآور حادثه تلخی بود که در محیط دانشگاهی رخ داد. بنده از طرف همکاران با خانواده حادثه دیدگان ابزار همدردی می کنم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر دانشگاه، مسیر ویژه و قابل تأملی است، بنده 10 سال در این دانشگاه تدریس کرده و در زمان های مختلف با وسیله شخصی، عمومی و پیاده این مسیر را طی کرده ام و با پیچ و خم آن به خوبی آشنا هستم. همه می دانیم دانشگاه آزاد با پول مردم اداره می شود و بسیاری از دانشجویان و خانواده آنها برای تهیه هزینه تحصیل با سختی و مشقت زیادی مواجهند.

وی تصریح کرد: این گزارش بسیار دقیق و مبین است و باید مبنای اقدامات بعدی قرار گیرد. این گزارش هم دانشگاه آزاد و هم شرکت مهران گشت را مقصر دانسته و تمام موارد قصور کاملا مشخص است. بی تردید ایمنی راه رعایت نشده است.

نقوی حسینی با اشاره به مسیر ناامن دانشگاه علوم و تحقیقات برای رانندگی اظهار داشت: نقاط حادثه خیز دانشگاه باید اصلاح شده باشد، درغیر این صورت مسئولان مربوطه کوتاهی کرده اند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر پیمانکار درد غم انگیز دانشگاه آزاد است، گفت: نبود نظارت کافی بر پیمانکار یکی از ضعف های اصلی امور اجرایی، عمرانی و خدماتی در دستگاه های اجرایی است. متاسفانه هیچ نظارتی بر کار و تعهدات پیمانکار وجود نداشته و پیمانکار بعد از گرفتن پول بیت المال، عملاً از تعهدات خود سرپیچی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه ها به ویژه دستگاه های آموزش عالی که با دانشجویان سروکار دارند، نسبت به وظایف پیمانکاران بخش پخت وپز و حمل و نقل دانشگاهی نظارت کافی داشته باشند.