تاریخ : 1398,دوشنبه 03 تير04:59
کد خبر : 316880 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعتراض جمعی از اساتید به تخلفات صورت گرفته در دانشگاه بناب

جمعی از اساتید دانشگاه بناب صبح روز یکشنبه با حضور در مقابل وزارت علوم به تخلفات صورت گرفته در این دانشگاه اعتراض کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، یکی از این اساتید که در این تجمع مسالمت‌آمیز حضور داشت، در این باره گفت: چند مشکل جدی در دانشگاه بناب وجود دارد رئیس دانشگاه در دوران ریاست کوتاه خود تخلفات زیادی داشته است.

وی در ادامه افزود: تبعیض‌های روشنی در دانشگاه صورت می‌گیرد، مسئولان دانشگاه اگر از فردی خوشش بیاد در تمام مراحل کاری با آن کنار می‌آیند و اگر از کسی خوشش نیاید به هر نحوی وی را اذیت می‌کند.

استاد دانشگاه بناب خاطرنشان کرد: در تصمیمات قانونی دانشگاه برحسب علاقه شخصی عمل می‌کند. چندین بار است که تخلفات رئیس دانشگاه را در وزارت علوم بیان کردیم، اما تاکنون جوابی نگرفتیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که خود رئیس دانشگاه بر اساس رای گیری جمعی هیئت علمی انتخاب نشده است انتخابات او به این گونه بوده که حدود ۱۵ نفر از اعضای هئیت علمی در خارج از دانشگاه قرار گذاشتند و از بین خود یک نفر را انتخاب کردند و رای گیری جمعی صورت نگرفته است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: این اتفاقات در حالی بود که رئیس دانشگاه باید طبق آرای هئیت علمی مشخص شود.

وی گفت: متاسفانه رئیس دانشگاه اجازه می‌دهد مسئولان استانی در کوچکترین جزئیات مسائل دانشگاه دخالت کنند.

این استاد دانشگاه در خاتمه بیان کرد: ما از وزیرعلوم می‌خواهیم طبق قانون به تخلفات رئیس دانشگاه بناب رسیدگی کنند همچنین باید رئیس دانشگاه تغییر کند.