تاریخ : 1398,دوشنبه 03 تير14:50
کد خبر : 316907 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رقابت فشرده در کنکور گروه تجربی با ۶۳۷ هزار داوطلب

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: در گروه علوم تجربی بیش از ۶۳۷ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند یعنی بیش از نیمی از کنکوری‌ها از گروه تجربی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حسین توکلی در گفتگو با آنا اظهار کرد: آزمون سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی رشته‌های باآزمون دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، غیرانتفاعی، پیام‌نور، آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای شرکت در رشته‌های تحصیلی جمعاً یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند. ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ در گروه ریاضی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر، ۱۰ هزار و ۸۷ گروه خارجی ثبت‌نام کرده‌اند.

مشاور سازمان سنجش کشور گفت: از کل داوطلبان ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: آمار ثبت‌نام کنندگان کنکور سراسری در رشته‌های باآزمون نسبت به سال گذشته ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است.

توکلی اضافه کرد: از کل داوطلبان کنکور ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ نفر دارای دیپلم نظام جدید ۳-۳-۶ و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ دارای دیپلم نظام قدیم هستند. به عبارتی ۵۱,۵۹ درصد داوطلبان دیپلم نظام جدید و ۴۸.۴۳ درصد داوطلبان دیپلم نظام قدیم دارند.

مشاور سازمان سنجش کشور تصریح کرد: ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر از داوطلبان کنکور علاقه‌مندی خود را به گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعلام کرده‌اند. از این میان ۷۸ هزار و ۵۸۵ نفر علاقه‌مند رشته‌های هنر و ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ نفر علاقه‌مند به رشته‌های گروه زبان‌های خارجی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار واقعی کنکور و آمار داوطلبان علاقه‌مند، یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان کنکور سراسری صادر شده است.

توکلی گفت: کارت ورود به جلسه داوطلبان از روز یکشنبه ۹ تیرماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش در دسترس قرار می‌گیرد و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه جاری فرصت دارند پرینت کارت ورود به جلسه خود را تهیه کنند. داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند باید دو یا سه کارت ورود به جلسه تهیه کنند.

مشاور سازمان سنجش کشور اعلام کرد: آزمون سراسری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری در ۳۸۱ شهرستان و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد. آزمون گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه، آزمون گروه هنر در بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه، آزمون گروه تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیرماه و آزمون گروه زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در آزمون سراسری برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم دو نوع سؤال تهیه شده است که در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

توکلی بیان کرد: پس از برگزار آزمون و تصحیح پاسخنامه‌ها نتیجه اولیه آزمون به‌صورت کارنامه در دهه دوم مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در موعد مقرر انتخاب رشته کنند. نتایج نهایی آزمون نیمه دوم شهریورماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.