تاریخ : 1398,دوشنبه 03 تير18:37
کد خبر : 316931 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش یک فعال دانشجویی به برنامه عجیب دانشگاه شهید بهشتی

مسئول هیئت فاطمیون دانشگاه شهید بهشتی گفت: مجوز دادن به گروه‌هایی خارج از دانشگاه برای اجرای مراسم در تالار ابوریحان صرفاً جنبه درآمدزایی داشت و نباید به هر شیوه‌ای کسب درآمد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، محمدجعفر برزگر در رابطه با بروز برخی هنجارشکنی در سالن ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی که صدای اعتراض دانشجویان این دانشگاه را به همراه داشت، گفت: دبستانی در زعفرانیه، جشن پایان تحصیلی دانش‌آموزانش را در تالار ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی برگزار کرد. شرکت‌کنندگان در این مراسم عمدتاً شرایط ظاهری خوب و متناسب با دانشگاه نداشتند. در عکس‌هایی که از این مراسم در شبکه‌های مجازی منتشر شده، بعضاً افراد پوشش سر هم نداشتند و وضع ظاهری آن‌ها خارج از عرف‌های دانشگاه بود.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که به نظر من مهم می‌باشد، این است که دانشگاه به رسالت اصلی خود که اولویت قرار دادن مسائل علمی و فرهنگی دانشجویان است، به‌طور کامل رسیدگی نکرده است. اما مجوز دادن به گروه‌هایی خارج از محیط دانشگاه برای اجرای مراسم در تالار ابوریحان صرفاً جنبه درآمدزایی دارد.

مسئول هیئت فاطمیون دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: گویا برنامه‌های درآمدزا در اولویت دانشگاه است نه برنامه‌های دانشجویی و فرهنگی. مطمئناً از اجاره تالار درآمدی برای دانشگاه کسب می‌شود که در بعضی موارد ایجاد درآمد خوب است و دانشگاه هم نیاز به کسب درآمد دارد، اما دانشگاه نباید به هر شیوه نامتعارفی برای کسب درآمد متوسل شود. دانشگاه محیطی علمی و فرهنگی است و نباید فقط جنبه مادی برای آن در نظر گرفت.