تاریخ : 1398,دوشنبه 03 تير22:41
کد خبر : 316987 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دانشگاه آزاد پاسخ داد: سکه‌ها پاداش‌های معوق بود

درخصوص اهدای سکه به روسای واحدهای دانشگاهی اعلام می دارد، از آنجایی که روسای واحدها معوقه حقوقی مربوط به پاداش دو ساله (سالهای 96 و 97) خود را دریافت نکرده اند، لذا در فرصت حضور در همایش اخیر، معاونت توسعه منابع و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی معوقه مذکور را در قالب واگذاری یک عدد سکه به آنان پرداخت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جوابیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی پیرو انتشار خبری تحت عنوان «بذل و بخشش سکه‌ در دانشگاه آزاد از جیب دانشجویان» در روز دوشنبه مورخ 3/4/1398 با شناسه خبری 316925، به شرح ذیل است:

« احتراما پیرو انتشار خبری تحت عنوان «بذل و بخشش سکه‌ در دانشگاه آزاد از جیب دانشجویان» در روز دوشنبه مورخ 3/4/1398 با شناسه خبری 316925، متن جوابیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح ذیل است:

1. درخصوص اهدای سکه به روسای واحدهای دانشگاهی اعلام می دارد، از آنجایی که روسای واحدها معوقه حقوقی مربوط به پاداش دو ساله (سالهای 96 و 97) خود را دریافت نکرده اند، لذا در فرصت حضور در همایش اخیر، معاونت توسعه منابع و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی معوقه مذکور را در قالب واگذاری یک عدد سکه به آنان پرداخت کرد که باید توجه داشت ارزش ریالی آن بسیار کمتر از طلب دوساله روسای واحدهای دانشگاهی است، بنابراین استفاده از واژه‌‏هایی همچون "بذل و بخشش" در خبر این خبرگزاری صحیح نبوده و ناشی از بی‏ اطلاعی گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در انتشار این گزارش است.

2. لازم به ذکر است که همایش اخیر در سالن همایش‏‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید و محل اسکان روسای واحدهای دانشگاهی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی بود که از این بابت هیچ هزینه مضاعفی به دانشگاه تحمیل نشده، بنابراین ادعای خبرگزاری مبنی بر هزینه کرد دانشگاه بابت اسکان و هزینه‌‏های برگزاری همایش کذب محض است.

3. تاکید می‌‏شود دانشگاه آزاد اسلامی حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی خود را تاکنون بدون مشکل پرداخت کرده و خبرگزاری فارس با انتشار این خبر کذب به دنبال تشویش اذهان عمومی است.

4. مسؤلان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بارها اعلام داشته اند که هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد و مشکلی از بابت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی وجود ندارد و مجددا تاکید می‏‌گردد که خبرگزاری فارس نباید با انتشار اخبار جعلی موجب نگرانی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شود.

لذا براساس ماده 23 قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران، نسبت به درج متن کامل این جوابیه در صفحه اول آن خبرگزاری به نحو شایسته اقدام فرمایید.

بدیهی است دانشگاه علاوه براین، حق خود را برای پیگیری به دلیل نشر اکاذیب از طریق مراجع قانونی محفوظ می‏‌دارد.»